۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۵۶۱۷۹۰
امام جمعه بجنورد:

رسانه‌ها همت بیشتری برای پوشش اخبار دینی داشته باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در انتقال مسائل دینی و معنوی و خطبه‌های نماز جمعه همت بیشتری کنند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار جمعی از مدیران رسانه‌های استان، اظهار کرد: خبررسانی کار بسیار حساسی بوده و باید بسیار سریع و با تحقیق انجام شود.

وی با بیان اینکه فعالیت خبری یک نوع آگاهی‌بخشی و حرکت به جلو است، اضافه کرد: وقتی اخبار به‌روز باشد و مردم از آن مطلع شوند خودشان را با روز و به‌روز تطبیق می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: قرآن در مورد خبرنگار داستان حضرت سلیمان را بیان کرده و امام علی (ع) هم در بسیاری از نامه‌هایشان در نهج‌البلاغه از کلمه «بلغنی» یعنی به من رسیده است استفاده کرده که این بدان معناست که در آن زمان هم خبررسانی و خبرنگار وجود داشته است.

وی با بیان اینکه نقش خبر در مدیریت بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: اگر خبر به‌موقع باشد می‌تواند بسیاری از مسائل اجتماعی را بیان کرده و مسؤولان را در رفع آنها به همت و تکاپوی وادار کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: خبر در افزایش میزان حضور مردم در مراسم و برنامه‌ها تأثیر بسزایی دارد و حرکت‌ها را بهتر جلوه می‌دهد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید خبرگزاری‌ها در انتقال مسائل دینی و معنوی و خطبه‌های نماز جمعه همت بیشتری کنند.

وی افزود: هرچند در روایات آمده که خبر مانند دیدن نیست؛ اما نفس آن ارزش و یک هنر بوده و ابزاری برای بصیرت آفرینی، اطلاع‌رسانی و شناخت و معرفت از آنها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: خبرگزاری‌ها می‌توانند بسیاری از مسائل اجتماعی را حل کرده و خلأهای موجود در آن را پر کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: خبرنگار در رشد و بالندگی جامعه مؤثر بوده و می‌تواند آگاهی مردم را گسترش دهد./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات