۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۵۶۲۴۱۰
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:

شاعران از توانایی خود برای فرهنگ‌سازی در تحقق شعار سال استفاده کنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: شاعران می‌توانند در تحقق شعار سال یک فرهنگ‌سازی کرده و با مضمون شعار سال، شعر بسرایند.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی عصر امروز در پنجمین دیدار ادبی شاعران آذربایجان‌غربی با نماینده ولی‌فقیه در استان تحت عنوان چکامه‌های رجب که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: خدا را باید شاکر بود که شاعران توانمندی در استان وجود دارد و مسؤولان باید از این ظرفیت استان نهایت استفاده را بکنند.

وی اضافه کرد: شاعران خدا را شاکر باشند که خداوند چنین استعدادی را به آنها داده چرا که تاریخ نشان داده است احکام و موضوعات مختلفی که به زبان هنری و شعر بیان شده بودند در طول تاریخ ماندگار شده‌اند و شاعران مسلمان در همه زمینه‌های دینی، اجتماعی، اقتصادی و ... وارد میدان شده و شعرهای نابی را سروده‌اند به ویژه شاعران شیعی در گفتن شعرهایی با موضوع اهل بیت(ع) اهتمام ویژه‌ای داشتند که معروف‌ترین آنها در عصر حاضر شعر علی ای همای اثر مرحوم شهریار است.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: اهل بیت(ع) خود شاعر نبودند ولی از شعرهای خوب استقبال کرده و در مواردی به شاعران پاداش هم داده‌اند و درواقع شعر بسیار مورد توجه اهل بیت(ع) بوده است و حتی در برخی مواقع امامان معصوم(ع) شعرهایی نیز سروده‌اند از جمله دو بیتی که امام علی(ع) در هنگام درگذشت سلمان فارسی سرود که بر روی کفن وی نوشته شد و توجه به این نکته در اینجا ضروری بوده و آن اینکه در اسلام توصیه شده است تا در کفن میت دعای جوشن کبیر نوشته تا باعث کاهش عذاب شود ولی از آنجایی که امام علی(ع) از شعر بر روی کفن سلمان استفاده کردند نشان از اهمیت بالای شعر دارد.

وی با توصیه به شاعران تصریح کرد: بهتر است شاعران شعرهای خود را همیشه با بسم‌الله الرحمان الرحیم شروع کنند تا خداوند به شعر آنها برکت دهد چرا که شروع هر کاری بدون نام خدا ابتر است و همچنین شاعران از استعدادها و ظرفیت‌های خود برای مطرح کردن مسائل انقلابی از جمله ولایت‌فقیه به زبان شعر استفاده کنند و حتی شاعران می‌توانند در تحقق شعار سال یک فرهنگ‌سازی کرده و با مضمون شعار سال، شعر بسرایند و شعرهای خود را همراه با معنویت کنند تا این شعرها در دل شنونده معجزه ایجاد کند.

گفتنی است در این دیدار شاعران آذربایجان‌غربی از جمله محمدیان، امین گنج‌پرور، رویا شاه حسین‌زاده، سعید سلیمان‌پور، سید نعیم موسوی، سجاد صافی، علی علیزاده، رویا خادم از شاعران اهل سنت، بیضایی، محمد میلانی، فضه جوادی، وحید طلعت، کاظم قاسمی، بهرام اسدی، یاسر حاجی‌زاده، محمد صفری، علی حبیبی، کامران امیری از شاعران اهل سنت، سید تیمور جامعی، غلام‌علی کریمی، یگانه، میلاد رفیعی، علی رحمانی، محمد ترکمانی، صلاحلو، سید رامین هاشمی، غفاری و ... شعرهای خود را در محضر نماینده ولی‌فقیه در استان قرائت کردند و تعدادی از این شاعران هم در پایان از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اهدای هدیه‌هایی مورد تجلیل قرار گرفتند و نیز آقایان رزم‌آرا و عابدی و خانم برزگری در پایان این مراسم هم کتاب خود را تقدیم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی کردند./936/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات