۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۶۲۴۸۵
در مراسم اختتامیه؛

۸ جلد از آثار حکیم طهران رونمایی می‌شود

دبیر اجرایی همایش حکیم طهران گفت: در اختتامیه این همایش ۸ جلد از آثار حکیم طهران رونمایی می‌شود.
همایش ملی حکیم تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر خراسانی دبیر اجرایی همایش بزرگداشت ملی حکیم طهران امروز در این همایش که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: در راستای بزرگداشت اندیشمندان و حکمای اسلامی معاونت پژوهش حکمت اسلامی در سال 1391 طرح بزرگداشت‌ها را آماده کرد و از سال 1392 دبیرخانه بزرگداشت و نکوداشت مقام عملی آقا علی حکیم زنوزی کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: شورای سیاستگذاری و کمیتهها فعالیت خودشان را آغاز کردند و مراکز همکار شناسایی شد و با 22 مرکز علمی، فرهنگی و اجرایی کشور در راستای برگزاری همایش تعاملاتی صورت گرفت.

خراسانی ادامه داد: کمیته علمی همایش یکی از نتایجی را که به دست آورد این بود که شخصیت حکیم طهران در محافل علمی و فرهنگی ما زیاد شناخته شده نیست بر همین اساس پیش همایش‌هایی را با همکاری مراکز همکار در نقاط مختلف کشور مانند مشهد، اصفهان، تهران، قم، مرند و ... طراحی کردیم و 16 پیش نشست برگزار شد.

دبیر اجرایی همایش بزرگداشت ملی حکیم طهران در ادامه با بیان اینکه برخی از این پیش همایش‌ها خود به تنهای یک همایش بزرگ به شمار می‌رفت، اظهار داشت: مجموعه صحبت‌ها و گفتگوهایی که اساتید در این پیش همایش‌ها مطرح کردند در غالب یک جلد کتاب آماده شده که فردا در اختتامیه مراسم در قم رونمایی می‌شود.

وی درباره مقالات این همایش، گفت: فراخوان مقالات با 5 محور اصلی در کمیته این همایش انجام شد که برای تدوین مقالات از اساتید، رسانه‌ها و غیره دعوت به عمل آمد که قریب 50 مقاله به همایش ارسال شد که 37 مقاله توسط کمیته علمی مورد ارزیابی قرار گرفت و در دوقالب کتاب تنظیم شد که این دو جلد کتاب نیز فردا در قم رونمایی خواهد شد.

خراسانی احیا و تصحیح آثار حکیم طهران را از مهمترین اهداف این همایش بیان کرد و اظهار داشت: در گذشته برخی مجموعه از ایشان منتشر شده بود که مشکلاتی داشت از این رو کمیته احیا و تصحیح آثار فعالیت خود را آغاز کرد و با شخصیتهای مختلفی مذاکره کردند و تعالماتی صورت گرفت از 16 مرکز کتابخانه آثار این بزرگ حکیم جمع آوری شد و مجموعه آثار در 5 جلد آماده و منتشر شده که فردا رونمایی خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش بزرگداشت ملی حکیم طهران در پایان خاطرنشان کرد: در اختتامیه این همایش 8 جلد از آثار حکیم طهران رونمایی می‌شود./۸۱۳/پ202/ب1

ارسال نظرات