۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۶۲۹۰۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شهید مطهری پشتوانه فرهنگی جامعه ما است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با گرامیداشت دوازدهم اردیبهشت، گفت: شهید مطهری پشتوانه فرهنگی کشور ما است و باید دانش آموزان را با تفکرات عمیق ایشان آشنا کرد.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، ظهر امروز در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان استان که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، اظهار داشت: امسال هفته معلم با روز میلاد امام زمان(عج) همزمان شده و به یمن این تطابق باید این هفته رنگ و بو و عطر مهدوی (عج) بگیرد.

وی از معلمان و مربیان آموزش و پرورش خواست تا دانش آموزان را با نام حضرت مهدی آشنا و واقعیت ظهور را برای آنها تبیین کرده و مهدویت را در جامعه نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین گفت: امام عصر(عج) را طوری برای دانش آموزان تبیین کنیم که آنها شوق دیدن ایشان را داشته باشند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه حضرت مهدی(عج) خود صالح است، افزود: ایشان چون صالح است می‌تواند مصلح جامعه دینی باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: برخی از ظهور این‌گونه برداشت کرده‌اند که هنگام ظهور دو ثلث مردم جهان کشته می‌شوند و خون و خون‌ریزی خواهد شد؛ در صورتی که این‌گونه نیست و حضرت مهدی (عج) جلوه رحمانی و حاکمیت دین را در جهان مطرح می‌کند و تنها با دشمنان دین و کارشکنان برخورد قاطعانه خواهد داشت.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر مطالعه و دقت در کتاب‌ها و آثار شهید مطهری، اظهار کرد: شهید مطهری پشتوانه فرهنگی ما است؛ ازاین‌رو باید بر اساس تفکرات عمیق ایشان دانش آموزان را هدایت کرده و آنها را با تفکرات عمیق این معلم بزرگ آشنا کنیم./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات