۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۵۶۳۶۹۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری ۵۰۰ گفتمان دینی با مشارکت اساتید حوزه‌های علمیه

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون بیش از ۵۰۰ گفتمان دینی با مشارکت اساتید حوزه‌های علمیه در مدارس و دانشگاه‌های استان برگزار شده است.
حجت الاسلام خادمی

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری ۵۰۰ گفتمان دینی در مدارس استان در سال تحصیلی جاری خبر داد و افزود: اجرای گفتمان دینی در مدارس با مشارکت اساتید و مدرسان حوزه‌های علمیه می‌تواند پاسخ‌گوی بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی و مسائل و شبهات دانش آموزان باشد.

وی اضافه کرد: در این راستا در سال تحصیلی جاری گفتمان‌های دینی با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ارتقای سطح سواد رسانه‌ای، دین و زندگی در ۱۴۰ مدرسه این استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار داشت: حضور اساتید مجرب و آگاه به مسائل از حوزه‌های علمیه و مراکز اندیشگی گام مهم و مؤثری در پیش برد اهداف و مسائل اجتماعی خواهد بود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی تصریح کرد: شناسایی و ساماندهی ناهنجاری‌های اجتماعی در مدارس در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در برگزاری گفتمان دینی و آسیب‌شناسی سهم بسزایی در رفع موانع پیش رو دارد.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه برگزاری گفتمان‌های دینی تا پایان اردیبهشت سال جاری ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: خراسان شمالی دارای هفت شهرستان است که اسفراین با اجرای ۷۵ گفتمان دینی بیشترین سهم در برگزاری گفتمان‌های دینی را داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه موضوع ولایت و امامت یکی از محورهای گفتمان‌های دینی در استان است، گفت: امامت و ولایت از اصول اولیه مذهب شیعه بوده و شناخت انسان نسبت به خداوند منوط به این مسئله است که انسان‌ها در هر عهد و زمانی امام زمان خود را بشناسند.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر اینکه چارچوب برنامه‌ریزی در خانواده و جامعه باید طوری باشد که بر ریل امامت و ولایت حرکت کند، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم زندگی خوبی داشته باشیم باید رفتار و کردارمان مطابق دستور امام باشد و در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات