۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۶۴۲۶۴
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی:

غفلت از ظرفیت عظیم حوزه از مهم ترین آسیب‌های اجتماعی است

میرشکار بیان کرد: امروز به سلامت جسم مردم و جامعه اهمیت زیادی داده می‌شود، اما از سلامت روح و روان آنها غفلت شده است، برای سلامت خانواده، پزشکی اختصاصی تعیین می‌شود، درحالی که هیچ فکری برای سلامت اجتماعی افراد نشده است.
کمیته امداد امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اکبر میرشکار مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در« گردهمایی مبلغان رمضان» که در سالن همایش‌های غدیرِ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت وجود مبلغان دینی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: اگر امروز نظام با چالش آسیب‌های اجتماعی روبرو است و این موضوع تبدیل به دغدغه بزرگ مسئولان شده است، یکی از مهمترین دلایل آن غفلت از ظرفیت عظیم حوزه است.

وی ادامه داد: امروز به سلامت جسم مردم و جامعه اهمیت زیادی داده می‌شود، اما از سلامت روح و روان آنها غفلت شده است، برای سلامت خانواده، پزشکی اختصاصی تعیین می‌شود، درحالی که هیچ فکری برای سلامت اجتماعی افراد نشده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم تأکید کرد: این سرمایه عظیمی که به لطف انقلاب اسلامی در سراسر کشور به وجود آمده است و متشکل از حوزه‌های علمیه خواهران و برادران است، بایستی با سفر به مناطق مختلف کشور، درست زندگی کردن را به مردم آموزش دهند.

وی با بیان ‌این که امروز هدف تمام کشور، اتخاذ این الگو از قم و اجرای آن در شهرهای مختلف کشور است، گفت: کار کمیته‌ امداد استفاده بخشی از ظرفیت حوزه بوده است، امروز مددکاری نیازمند به رویکرد اسلامی می‌تواند در جهت توانمند سازی خانواده مؤثر باشد و زودتر به هدف برساند.

میرشکار با تأکید بر تغییر نگاه مددجویان نسبت به تحت پوشش کمیته بودن بیان کرد: در خیلی از مناطق افراد تحت پوشش کمیته امداد سالیان سال باقی می‌مانند، به همین جهت نگاه بایستی تغییر کند، امروزه مدت ماندگاری مددجویان روز به روز کمتر می‌شود و این خیلی امر مهمی است، چراکه نگاه در قم به سمت تحول حرکت کرده است.

وی با اشاره به نقش مبلغان دینی در بازسازی خانواده‌ها گفت: برخی از مبلغان زندگی افرادی را بازسازی کردند که، مرد خانواده از سویی گرفتار دام اعتیاد شده بود و از سوی دیگر از همسر خود جدا شده بود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم تأکید کرد: از ظرفیت حوزه است که چنین کارهایی برمی‌آید و فقط نگاه، ایثار و حرکت خدایی می‌تواند چنین زندگی‌هایی را ترمیم کند، که کار بسیار ارزشمند وپسندیده‌ای است./۸۷۶/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات