۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۵۶۴۳۷۶
آیت الله طه محمدی:

حکمت باب ورود و تبیین دیگر علوم است

امام جمعه همدان گفت: در زمان ائمه بسیاری از افراد برای رسیدن به تعالی ریاضت هایی را بر خود متحمل می شدند و خود را از آسایش فرو می داشتند تا بتوانند به کمال حقیقی دست یابند اما برخی دیگر با لباس زهد دروغین خود به دنبال سودجویی از این کسوت بودند.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت توجه به فلسفه اظهار داشت: در گذشته دوستداران حکمت را فیلاسوف نام می نهادند و این مساله امروز به معنای فیلسوف تغییر معنا یافته است.

وی با بیان این مطلب که همه افراد باید نسبت به الفاظ توجه کافی داشته باشند، ابراز داشت: در روایتی آمده است کسی که لباس پشمین بر تن کند، حکمت بر چهره او نمایان می شود و باید در این زمینه بررسی کاملی انجام داد که این مساله در چه باب و در چه زمینه ورود دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری حکمت را باب ورود همه علوم دانست و گفت: همه علوم برای تبیین و تنویر خود نیازمند حکمت هستند و این مساله از علم خدواند نشأت می گیرد چرا که خداوند حکیم علی الاطلاق است.

امام جمعه همدان در ادامه افزود: در زمان ائمه بسیاری از افراد برای رسیدن به تعالی ریاضت هایی را بر خود متحمل می شدند و خود را از آسایش فرو می داشتند تا بتوانند به کمال حقیقی دست یابند اما برخی دیگر با لباس زهد دروغین خود به دنبال سودجویی از این کسوت بودند.

وی با اشاره به برخی افراد سودجو که خود را فیلسوق می دانند، گفت: حضرت آیت الله مکارم کتابی دار دبه نام فیلسوف نماها که این کتاب شرحی بر افکار افرادی است که می خواهند خود را در کسوت فیلسوف نشان دهند.

آیت الله طه محمدی گفت: برخی لغات به دلیل برخی سوء استفاده هایی که در تاریخ از آنان به عمل آمده است، تغییر معنا پیدا کرده اند حال آنکه در اصل معنایی معقول داشته اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد سودجو، فرقه ها و جریان های منحرف با نزدیک کردن خود به فیلسوفان و دیگر مراتب علمی و معنوی به دنبال ایجاد کسوت برای خود بوده و هستند که این مساله به تدریج سبب تنفر مردم از برخی القاب و اصطلاحات شده است./۹۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات