۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۶۵۱۸۴
حکیم:

درصدد ائتلاف با تمامی گروه‌ها برای تشکیل دولت ملّی هستیم

رییس جریان حکمت ملّی عراق با تاکید بر لزوم تشکیل دولت در وقت مقرّر قانونی ائتلاف همه جریان‌ها برای تشکیل دولت ملّی و دموکراتیک را خواستار شد.
عمار حکیم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس جریان حکمت ملّی عراق در نشست مطبوعاتی مشترک با مقتدی صدر رهبر جریان صدر بر ضرورت تشکیل حکومتی مستقل تاکید کردند.

حجت الاسلام حکیم در این نشست با اشاره به دیدار روز گذشته خود با مقتدی صدر گفت: در دیدار با آقای صدر بحث و بررسی‌های طولانی مدت و عمیقی پیرامون وضعیت سیاسی در کشور، نتایج انتخابات و ائتلاف برای تشکیل حکومت جدید انجام شد.

وی با تشکر از مرجعیت عالی عراق در هدایت کشور، ملت، نیروهای سیاسی و مشارکان در انتخابات خاطر نشان کرد: کاهش تعداد مشارکت کنندگان در انتخابات حاوی این پیام است که ملت عراق خواستار تغییر و فراهم آمدن امکانات مناسب با شأن خود است.

حجت الاسلام حکیم فراکسیون «سائرون» و «الحکمة» را دو رکن اساسی در تشکیل حکومت جدید دانسته و افزود: سائرون و الحکمة ظرفیت گفتگو با سایر گروه‌های پیروز در انتخابات را برای بررسی ضرورت تشکیل حکومتی ملّی و قوی مبتنی بر اراده آزاد ملی و دربردارنده تمامی جریان‌های عراق را دارد.

رییس جریان حکمت ملّی عراق اظهار داشت: ما خواستار پشت سر گذاشتن خندق‌های مذهبی و تشکیل دولتی ملّی هستیم که درهای گفتگو را به روی تمامی جریان‌های سیاسی و گروه‌های پیروز در انتخابات به اندازه همدلی آنان با برنامه‌ها و وعده‌های انتخاباتی داده شده، گشوده و فرصت خدمت رسانی به ملت عراق را فراهم سازد.

 حجت الاسلام حکیم تصریح کرد: همگی دست در دست گروه‌های پیروز برای حکومتی مردمی و دولتی فعال را در مدت زمان تعیین شده از سوی قانون اساسی تشکیل خواهیم داد.

مقتدی صدر نیز در این نشست با تقدیر از حضور مردم در انتخابات تاکید کرد که گفتگوهای صورت گرفته در جهت پیشرفت و اعتلای عراق و حل مشکلات مردم و تشکیل دولتی دموکراتیک زیر پرچم ملّی بوده است./981/ب901/ف

ارسال نظرات