۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۶۵۳۵۱
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری کاشانی:

سبقت گرفتن در ساحت مهدویت حقیقت تعالی و موفقیت است

استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که سبقت گرفتن در جریان مهدویت اساس موفقیت در عصر آخرالزمان است، گفت: مؤمن برای دست‌یابی به حقیقت تعالی از ساحت مهدویت نباید غافل شود.
حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ محمدباقر حیدری کاشانی امروز در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) آستان مقدس حضرت معصومه (س) به بررسی رموز موفقیت مؤمن در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: مؤمن در ماه مبارک باید مهاجرانه حرکت کند نه به‌صورت مسافرانه؛ بر این اساس حرکت مهاجرانه است که بنده را خدایی خواهد کرد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) بابیان این که استغفار اساس موفقیت در رمضان برای مؤمن است، گفت: مؤمن در ماه رمضان ایستگاه‌های خیر و نیکی را باید به‌درستی بشناسد و از ظرفیت آن برای تقویت انرژی بهره ببرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری کاشانی شعار شیطان را تسویف توصیف کرد و ابراز داشت: به تأخیر انداختن کارهای خیر از سوی بنده نوعی همراهی با شعار تسویف شیطانی است و زمینه شکست قطعی او در برنامه‌ها خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم پناه بردن به ساحت قران و عترت را از دیگر راهکارهای موفقیت مؤمن توصیف کرد و عنوان داشت: 80 آیه در قرآن کریم بر جاودانگی انسان تصریح فرموده است؛ بر این اساس تمسک به قرآن به‌نوعی نقشه‌ای برای گنجینه سعادت و ابدیت است که همواره باید به آن تمسک جست.

کارشناس رسانه ملی تمسک به حبل‌الله متین را تمسک به ساحت عترت و کتاب همراه و همگام با یکدیگر دانست و گفت: قرآن اگر تفسیر و تبیین معصومانه ائمه اطهار همراه با آن نباشند منتج به حرکت ظالمانه خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری کاشانی حرکت ظالمانه را حرکتی ظاهری توصیف کرد که با حقیقت قرآن سنخیت ندارد و ابراز داشت: قرآن کریم و ائمه اطهار آمیخته و در کنار هم هویت هدایت خود را به بشر به نمایش می‌گذارند این دو از هم جدایی‌ناپذیرند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ادامه به بیان ششمین رمز موفقیت اشاره کرد و گفت: وجود نازنین حضرت بقیه‌الله (عج) از منظر قرآن خیر مطلق برای بشریت است؛ بر این اساس عالی‌ترین مصداق سبقت گرفتن در خیرات تمسک و حرکت به‌سوی بقیه‌الله (عج) است.

استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که سبقت گرفتن در جریان مهدویت اساس موفقیت در عصر آخرالزمان است، اظهار داشت: مؤمن برای دست‌یابی به حقیقت تعالی از ساحت مهدویت نباید غافل شود؛ بر این اساس دعای ندبه دانشگاه مهدی شناسی است و مؤمن برای دست‌یابی به چنین سبقتی باید به چنین دانشگاهی وارد شود./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات