۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۵۶۵۵۴۸

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به وضعیت مردم روهینگیایی

سازمان بهداشت جهانی (WHO) نسبت به تشدید شیوع بیماری‎های واگیردار در میان آوارگان روهینگیا در فصل وقوع طوفان‌های موسمی هشدارداد.
میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که تلاش برای بازگرداندن پناهندگان روهینگیایی به کشور خود به کندی انجام می‌گیرد و آنها در شرایط بد انسانی در اردوگاه‌هایی در حال نابودی و در معرض طوفان‌های موسمی زندگی می‌کنند؛ سازمان‌های امدادرسانی بین‌المللی از انتشار بیماری‌های واگیردار و اسهال در اردوگاه‎های مملو از جمعیت هشداردادند.

در گزارش سازمان جهانی بهداشت  آمده؛ ازدحام جمعیت، نبود تغذیه مناسب، نامناسب بودن آب آشامیدنی، سرویس‎های بهداشتی و نظافت تهدیدهای خطرناکی برای وضعیت سلامت در اردوگاه‌های محل سکونت آوارگان روهینگیا است که در زمان بروز طوفان‌های موسمی تشدید می‌شود.

 در ادامه این گزارش با بیان این که بارش باران‌های شدید و ریزش تپه‌های خاکی می‌تواند نقش بسیار مهمی در انتشار بیماری‌های مسری مانند تب دنگی، بیماری چیکنگونیا، حصبه، التهاب کبد، مالاریا، بیماری‌‎های قلبی و التهاب شدید دستگاه تنفسی داشته باشد، آمده؛ این هشدارها حقیقی است چنانچه در گذشته نیز شاهد آن بوده‌ایم که طوفان مورا چه بر سر انسان‎ها در اردوگاه‌های پناهندگان در کاکس بازار(منطقه مرزی بنگلادش ـ میانمار) آورد.

سازمان جهانی بهداشت از جامعه بین‌الملل و همچنین حکومت بنگلادش خواست همه کمک‌های خود را برای ممانعت از انتشار بیماری در اردوگاه‌های پناهندگان روهینگیا بسیج کنند./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات