۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۶۶۳۳۲
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

تقوا راهکار الهی برای رهایی از مشکلات مادی و اخلاقی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تقوا مهمترین راهکار برای برون رفت از مشکلات مادی و اخلاقی حامعه کنونی است، گفت: هدف جمهوری اسلامی این بود که مردم و مسؤولان تقوا پیشه کنند نه اینکه با بی تقوایی روز به روز به مشکلات کشور بیفزایند.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مسجد شهید بهشتی برگزار شد، گفت: خداوند عالم هستی را برای انسان خلق کرد تا او بندگی خدا را به جای آورد و از یوق بردگی غیر خدا رها شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه تقوا مصونیت می‌آورد، ابراز کرد: اثر وضعی تقوا آن است که زندگی دنیوی انسان آرام می‌شود برای مثال اگر انسان چشم چرانی نکند دلش آرام می‌شود اما اگر از چشم خود محافظت نکند دلش به انواع آلودگی‌ها و گناهان مبتلا شده و هر چیزی را هوس می‌کند از این رو آرامش مختل و دچار اضطراب و تشویش می‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان به واسطه تقوا چشم دلش بینا می‌شود و مدام آخرت را یاد می‌کند بنابراین انسان با تقوا فردی معادباور است چنین انسانی قبل از آن که مرگش فرا برسد و چشمش حقایق را مشاهده کند به حساب رسی اعمال خود اقدام می‌کند.

وی بهترین توشه عالم آخرت را تقوا بیان کرد و گفت: تقوا راهکاری برای برون رفت از مشکلات مادی و اخلاقی است، هدف جمهوری اسلامی این بود که مردم و مسؤولان تقوا پیشه کنند نه اینکه با بی تقوایی روز به روز به مشکلات کشور بیافزایند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اضافه کرد: اگر در جامعه تقوای سیاسی، اقتصادی، مدیریتی و اجتماعی از سوی مردم و مسؤولان رعایت شود مشکلات کشور به سرعت رفع خواهد شد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه تقوا روزی انسان را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: مراد از تقوای در خانه و محل کار همان تدبیر داشتن است متاسفانه امروز برخی به جای تدبیر، تقلید می‌کنند و با زیاده خواهی‌ها و اسراف‌های نابجا زندگی خود را با پرداخت اقساط هنگفت بانکی دچار مشکل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خداوند اموال و عمر انسان با تقوا را با برکت می‌کند، گفت: انسان باید به سوی هدف متعالی حرکت کند تا خداوند به زندگی و حیات او برکت عطا کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان داشت: انسان با تقوا به هیچ عنوان سمت گناه حرکت نمی‌کند و در مواجهه با معصیت به سرعت خود را از آگناه دور می‌کند و اما اگر لغزشی از او سر زده باشد از جانب خدا توبه کرده و به سمت خدا باز می‌گردد؛ بنابراین تقوا می‌خواهد انسان را طاهر نگاه دارد.

این خطیب مشهور با بیان اینکه تقوا سبب آسانی می‌شود، گفت: انسان با تقوا به دلیل آن که اعمالش را برای خدا انجام می‌دهد خدا نیز او را در همه امور یاری می‌کند بر همین اساس است که می‌گویند تقوا سبب آسانی است.

وی با استناد به کلام امام علی(ع) که فرمودند: مرگ و خدا را فراموش نکنید، خاطرنشان کرد: انسان با تقوا معادباور است و هرگز خداوند را کوچک نمی‌شمارد و مراقب بزرگی خداوند است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات