۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۶۷۰۱۶
آیت الله طه محمدی:

عقل پایه و اساس دین اسلام است

امام جمعه همدان عقل را پایه و اساس دین اسلام عنوان کرد و گفت: اسلام دین عقل و تدبر است اگر بدون توجه به عقلانیت کسی دین داری کند مطمئنا باخته است.
کلاس آیت الله طه محمدی کلاس آیت الله طه محمدی کلاس آیت الله طه محمدی کلاس آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان شب گذشته در جلسه تفسیر قرآن که در آرامگاه بوعلی برگزار شد، با تاکید بر اینکه ماه رمضان ماه بخشش گناهان است، گفت: باید سعی کنیم فرهنگی را رواج دهیم تا در ثواب مراسمات مذهبی همه رفتگان ویژه آن هایی که بد یا بی وارث هستند را شریک کنیم.

امام جمعه همدان عقل را پایه و اساس دین اسلام عنوان کرد و افزود: اسلام دین عقل و تدبر است اگر بدون توجه به عقلانیت کسی دین داری کند مطمئنا باخته است.

وی با اشاره به این که باید در تمام محورها عقل را حاکم کنیم تصریح کرد: در مواجه با هر موضوعی اگر عقل را به عنوان قاضی قرار دهیم خواهیم دید که بسیاری از مواردی که در دین اسلام انجام آن منع شده است برای بدن ضرر فراوان دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان افزود: شرافت انسان به عقلش است اگر عقلش را از دست از هر مخلوقی پست تر است حال آن که می بینیم افرادی با خوردن شراب و دیگر کارها سبب ضایع شدن عقلشان می شوند.

وی گفت: ضعفی که امروز در دینداری با آن مواجه هستیم تقلیدهای کور کورانه ای است که افراد از روی نا آگاهی انجام می دهند و به دین ضربه اساسی می زند.

آیت الله طه محمدی خاطرنشان کرد: تا عقل نباشد و از آن به نحو درست استفاده نکینم راه به جایی نخواهیم برد و پیشرفت نیز نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: افرادی که جذب داعش و یا فرقه های دیگر شدند گواه این ادعا است که دین را تقلیدی قبول کردند و در زمینه آن به هیچ وجه فکر نکردند./979/پ203/ب1

ارسال نظرات