۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۶۷۱۳۹
آیت الله سلیمانی:

برای مورد شفاعت قرار گرفتن باید زمینه های لازم را فراهم کرد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اگر میان دیوان حسنات و نعمات توازن ایجاد شود، اعمال ناپسند وبال گردن انسان خواهد شد و اینجا است که اگر محب و پیرو اهل بیت(ع) بوده باشیم، ایشان از ما شفاعت خواهند کرد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ویژه برنامه سحرگاهی شبکه استانی هامون با اشاره به این که در روز قیامت بازگشایی پرونده اعمال انسان از دیوان حسنات آغاز می شود، گفت: در این راستا میزان به جا آوردن اعمال نیکی همچون نماز، روزه، دستگیری از فقرا، خدمت به جامعه و نظام، میزان پیروی از امام معصوم(ع) در عصر حضور و پیروی از ولی فقیه در عصر غیبت و اعمالی از این قبیل مورد محاسبه قرار می گیرد.

وی افزود: ریز به ریز اعمال نیک انسان در روز قیامت سنجیده می شود و به ازای هر عمل به انسان پاداش داده خواهد شد و بر اساس آیات قرآن کریم به هیچ احدی ذره ای ظلم نخواهد شد.

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: بعد از این که دیوان حسنات مورد محاسبه قرار گرفت، دیوان نعمات الهی را می گشایند و بررسی می کنند که چه نعمت هایی در اختیار انسان قرار گرفته است.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: اگر میان دیوان حسنات و دیوان نعمات الهی توازن ایجاد شود انسان سربلند و سعادتمند خواهد شد، اما اگر بالعکس انسان قدر نعمت های الهی را ندانسته باشد و از آن ها در جهت خلاف استفاده کرده باشد در برابر خداوند سرخورده و سرافکنده شده و مورد مذمت و عذاب قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: پس از بررسی دیوان حسنات و نعمات الهی نوبت به دیوان سیئات می رسد؛ اگر میان دیوان حسنات و نعمات توازن ایجاد شود، اعمال ناپسند وبال گردن انسان خواهد شد و اینجا است که اگر محب و پیرو اهل بیت(ع) بوده باشیم، ایشان از ما شفاعت خواهند کرد.

آیت الله سلیمانی یادآور شد: مسأله شفاعت کاملاً مورد قبول شیعه است، اما باید دانست برای کسب شفاعت اهل بیت(ع) باید زمینه های لازم و بسترهای لازم را در این دنیا فراهم سازیم تا در قیامت مورد شفاعت ایشان قرار گیریم و این کار ممکن نیست مگر این که با انجام اعمال صالح از نعمات الهی قدردانی کنیم./841/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات