۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۵۶۷۲۱۸
امام جمعه بابلکنار:

ولایت فقیه مهمترین و بزرگترین میراث ماندگار امام راحل است

حجت الاسلام بابائیان ولایت فقیه را مهمترین و بزرگترین دستاورد انقلاب امام راحل بیان کرد و گفت: اگر مسؤولان و مردم حول محور ولایت فقیه متحد و منسجم فرمان رهبری را اجرایی کنند، هیچ خطری انقلاب اسلامی را تهدید نمی کند.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، امام جمعه بابلکنار دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت سالروز رحلت امام راحل در مسجد جامع شهر مرزیکلا، شناخت ویژگی ها و شخصیت حقیقی امام خمینی(ره) را مورد تاکید قرار داد و گفت: امام خمینی(ره) با تمام وجود در مقابل دشمن می ایستاد و روحیه استکبار ستیزی ایشان انصافا بی نظیر بود.

وی افزود: مدعیان پیروزی از خط امام راحل همان روحیه شجاعت و بی باکی ایشان را از قدرت های زورگو و مستکبر جهانی ادامه دهند.

مسؤول پیشین نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه دریایی سپاه به چارچوب سیاست های امام راحل در مقابل استکبار و دشمنان اسلام پرداخت و تصریح کرد: خط قرمز از دیدگاه امام راحل، شاد کردن دشمن است و ایشان به شدت در مقابل ذلت پذیری و هر کاری که موجب خوشحالی دشمنان را فراهم کند، موضع شدیدی را اتخاد می کردند.

وی ادامه داد: امام راحل ورود افراد لیبرال و جریان هایی که سر در آبشخور غرب دارند را خط قرمز خود برای صیانت و سلامت انقلاب بیان می فرمود و با شدت در مقابل مسؤولان غرب گرا موضع می گرفت.

حجت الاسلام بابائیان دنیاگرایی روحانیت را آفت بزرگ برای انقلاب و نظام اسلامی از دیدگاه امام راحل بیان کرد و گفت: آسیب درگیر شدن روحانیت به مسائل مادی و رقابت در تجملات زندگی، موجب بدبینی و دور شدن مردم از روحانیت می شود.

وی قیام امام راحل در برابر مظاهر ظلم و استکبار را بارقه نوری در دل محرومان دانست و اظهار داشت: امام راحل فردی تکلیف گرا بود و تنها رضای خدا را در همه امور درنظر می گرفت و ذره ای سر سازش با دشمنان اسلام نداشت.

امام جمعه بابلکنار سبک زندگی امام راحل را برگرفته از زندگی پیامبر اسلام(ص) و امیرالمومنان(ع) دانست و افزود: سراسر زندگی امام راحل در دوران قبل و بعد از انقلاب کاملا منطبق بر زندگی امامان معصوم(ع) و به ویژه امام علی(ع) بود و خوشبختانه این مسیر با انتخاب شایسته مقام معظم رهبری از سوی مجلس خبرگان امتداد پیدا کرد.

استاد حوزه علمیه خطر مهم در خصوص امام راحل را تحریف شخصیت ایشان بیان کرد و گفت: برخی از افراد برای توجیه انحراف فکری و رفتاری خود از مبانی انقلاب و خط حقیقی امام راحل، دست به تحریف شخصیت امام خمینی(ره) می زنند و باید این خط فکری مقابله جدی صورت گیرد.

حجت الاسلام بابائیان تاکید کرد: شناخت ویژگی های فکری و مبنایی رفتار حضرت امام خمینی(ره) با خواندن مواضع و سخنان ایشان در مجموعه صحیفه نور در کنار درک عمیق از وصیت نامه سیاسی الهی آن بت شکن قرن امکان پذیر است.

وی با بیان این مطلب که ولایت فقیه مهمترین و بزرگترین دستاورد انقلاب امام راحل است، خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان و مردم حول محور ولایت فقیه متحد و منسجم باشند، هیچ خطری انقلاب اسلامی را تهدید نخواهد کرد و به فضل خدا با رویش جوانان انقلابی مشکلات از پیش پای ملت ایران برداشته می شود.

امام جمعه بابلکنار دیگر ویژگی امام راحل را اعتماد به جوانان انقلابی بیان کرد و افزود: دوران دفاع مقدس و رویش فرماندهان برجسته جوان در این دوره ماحصل اعتماد امام راحل به جوانان پرشور و با انگیزه انقلابی بود و باید مسؤولان از این سیره امام راحل برای پیشرفت کشور پیروی کنند./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات