۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۶۷۳۷۶
رییس ستاد اقامه نماز کرمان:

احترام به پدر و مادر واجب دینی بر عهده فرزندان است

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به این که احترام به پدر و مادر یک واجب دینی بر عهده فرزندان است، گفت: احترام به والدین یکی از واجباتی است که فرزندان باید به آن اهمیت دهند.
حجت الاسلام مهدی عربپور، امام جمعه موقت کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مهدی عرب پور رییس ستاد اقامه نماز کرمان شب گذشته در حسینیه ثارالله کرمان، گفت: خداوند در دنیا کسانی را دوست دارد که اهل تقوا باشند.

وی افزود: شکر نعمت مهم ترین وظیفه انسان ها در دنیا بوده و مردم بدانند با شکر نعمت، خدا نعمت های مادی، آن ها را زیاد می کند.

حجت الاسلام عرب پور با بیان این که مردم به معانی قرآن توجه کنند، بیان داشت: خداوند در دنیا به انسان ها نعمت های زیادی را داده است اما بعضی از مردم شکر نعمت های خدا را فراموش کرده اند.

وی با اشاره به این که فرهنگ شکر گزاری در جامعه باید شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: احترام به والدین یکی دیگر از مسائلی بوده که خداوند درقرآن به آن اشاره کرده است.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: احترام به والدین یکی از واجباتی بوده که فرزندان در جامعه باید به آن اهمیت دهند.

رییس ستاد اقامه نماز کرمان با بیان این که والدین باید بچه های خود را با دین اسلام آشنا کنند، تصریح کرد: والدین سعی کنند با زبان خوب و لحن مناسب فرزندان خود را با اهل بیت آشنا کنند.

وی با توجه به این که شرک به خدا یکی از گناهان بزرگی بوده که خداوند در قرآن کریم به آن آشاره کرده است، اظهار داشت: اعتقادات فرزندان را والدین در سنین کودکی محکم کنند تا در در سن جوانی دشمنان نتوانند راحت اعتقادات جوانان را از بین ببرند.

حجت الاسلام عرب پور در پایان با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر به یک واجب فراموش شده تبدیل شده است، گفت: موضوع امر به معروف را بعضی از مسؤولان و مردم در جامعه فراموش کرده اند./9707/پ203/ب1

ارسال نظرات