۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۶۷۵۶۵
آیت الله توکل:

ولایتمداری گنجی پربها برای حفظ ایمان است

نماینده مجلس خبرگان رهبری ولایتمداری را گنجی پربها برای حفظ ایمان بیان کرد و گفت: اعمال عبادی با رنگ ولایت و حب امیرمومنان(ع) از سوی خداوند متعال پذیرفته می شود و باید قدردان نعمت بزرگ ولایت باشیم.
مراسم احیا مصلای بابل مراسم احیا مصلای بابل مراسم احیا مصلای بابل مراسم احیا مصلای بابل مراسم احیا مصلای بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مجلس خبرگان رهبری صبحگاه امروز در مراسم پایانی شب احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ بابل با اشاره به زمینه ها و شرایط ورود انسان به بهشت، گفت: صبر به عنوان آخرین گذرگاه ورود به بهشت است و اگر انسانی جلوه گناه بر او ظاهر شود ولی گناه نکند، اجازه رد شدن از پل صراط و قرار گرفتن در کنار درب بهشت به او داده می شود.

وی افزود: اگر جوانی در حالی که شرایط و بستر گناه برای او مهیا است، در مقابل انجام گناه صبر کند، ملائک بر دست و پای او با افتخار بوسه می زنند.

آیت الله توکل به تلاش های گسترده دشمنان برای انحراف آحاد جامعه به ویژه جوانان پرداخت و تصریح کرد: دشمنان سرمایه گزاری بسیار سنگین تلاش های زیادی برای دور کردن جوانان و نوجوانان از آرمان های دینی و انقلاب انجام می دهند اما به رغم این هزینه های سنگین میلیارد دلاری، با حضور پرشور جوانان در فرصت هایی مانند شبهای احیا و ماه مبارک رمضان، همه این نقشه ها نقش برآب می شود.

وی ولایتمداری را گنج پربها برای حفظ ایمان بیان کرد و اظهار داشت: اعمال عبادی با رنگ ولایت و حب امیرالمومنان(ع) از سوی خداوند متعال پذیرفته می شود و باید قدردان نعمت بزرگ ولایت باشیم.

آیت الله توکل ظلم ستیزی را از علامت های شیعیان و پیروان واقعی ولایت دانست و تصرح کرد: شیعه امیرالمومنان(ع) با تاسی از آن امام بزرگوار با ظالم کنار نمی آید و با تمام وجود از مظلوم یاری و دفاع می کند.

وی تاکید کرد: ولایت مداری به معنای تقدم رضایت ولی خدا و ائمه اطهار(ع) بر منافع شخصی و گروهی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری شناخت تاریخ تحلیل صدر اسلام را برای گذر از این دوران مهم دانست و خاطرنشان کرد: امروز باید با درس ها و عبرت های دوران صدر اسلام یزید دوران را بشناسیم با تاسی از خط و سیره امام علی(ع)، با آنها مبارزه کنیم.

وی افزود: مدعیان محبت به اهل بیت(ع) باید با همه وجود گوش به فرمان ولی خدا باشند و مثل آن ها در امور عبادی، اجتماعی و سیاسی عمل کنند و ضمن شناخت خط مشی فکری ولی خدا، رفتار و عمل خود را با این مسیر تطبیق بدهند.

آیت الله توکل با تاکید براین مطلب که تقوا باید با رنگ و بوی ولایت عجین شود، گفت: اگر انسان مدعی ولایت به سمت گناه برود، محبت اهل بیت(ع) برای او سودی ندارد و باید ولایتمداران با تقواترین افراد دوران خود باشند.

وی تاکید کرد: حمایت از مظلومان جهان بر اساس اصول دین و برخاسته و نشات گرفته از عمق ولایتمداری بر می خیزد و اگر مسلمانی دغدغه حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم را نداشته باشد، باید در دینداری و ایمان خود شک کند./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات