۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۶۸۵۲۱
روحانی اهل سنت لبنان:

فلسطین مسأله اول جهان اسلامی باقی خواهد ماند

رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان با تاکید بر وحدت و همدلی و پرهیز از تفرقه و اختلاف در امت اسلامی، مسأله فلسطین را در صدر مسائل جهان اسلام دانست.
شیخ احمد القطان رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، شیخ احمد قطان رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان در خطبه‌های نماز جمعه منطقه برالیاس تاکید کرد که فلسطین قطب نمای حرکت مسلمانان، شرافت‌ مردان و تمامی آزادگان جهان بوده و باقی خواهد ماند.

شیخ قطان با اشاره به وجود مسجد الاقصی و کلیسای القیامة در قدس و همزیستی اسلامی ـ مسیحی مردم گفت: آزادگان جهان برای آزادی قدس از اشغالگری اتفاق نظر دارند. اگر در برابر صهیونیست‌ها و عاملان انتقال سفارـ آمریکا به قدس متحد نباشیم پس تحت کدام پرچم متحد شویم؟

وی افزود: باید مسأله فلسطین مهمترین مسأله جهان اسلام باقی مانده و از اندیشه تکفیری که تنها تفرقه و اختلاف را به همراه دارد، پرهیز کنیم و با تمامی امکانات ممکن با این اندیشه که چهره اسلام رحمانی را تخریب کرده به مقابله برخیزیم.

روحانی اهل سنت لبنان همچنین با اشاره به مسائل داخلی لبنان خاطر نشان کرد: بایستی هرچه سریعتر حکومت جدید با نمایندگی تمامی مردم که در انتخابات اخیر حضوری تاریخی از خود به جای گذاشتند، تشکیل شود.

رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان تصریح کرد: دست همکاری خود را به سوی مسلمانان و همه افرای که خواهان وحدتی مبتنی بر مشارکت همگانی، همکاری و همدلی و نه تبعیض و نفی دیگری، دراز می‌کنیم.

شیخ قطان همچنین ابراز امیدواری کرد که ملت لبنان با وجود تمامی اختلاف‌ها و گرایش‌های مذهبی ـ قومیتی وحدت خود را حفظ کنند به ویژه آنکه بیش از یک میلیون آواره جنگی سوری در خاک لبنان به سر می‌برند که باید برای آنان راهکاری اندیشه کرد.

وی در پایان اظهار داشت: هرکسی که با حفظ کرامت و عزّت خود، می‌تواند به کشورش بازگردد این مهم را انجام دهد اما کسانی که توانایی بازگشت ندارند، باید حکومت لبنان راهکاری را برای حل مشکلات آنان فراهم سازد./981/ب901/ر

ارسال نظرات