۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۶۸۹۹۱
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

تبعیت از ولایت باید در اولویت معروف‌های جامعه باشد

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: باید طلاب و روحانیان و آمران به معروف و ناهیان از منکر تلاش کنند در جامعه اسلامی عشق به ولایت و تبعیت از ولایت در اولویت معروف‌ها قرار گیرد.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر که با حضور مسؤولان حوزه علمیه و شورای امر به معروف استان و به منظور راه اندازی گروه های امر به معروف در مدارس علمیه خراسان شمالی در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، بر توجه بیشتر مسؤولان و متولیان به اجرای صحیح فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در اماکن اداری و عمومی تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید بحث امر به معروف و نهی از منکر را اندکی از حجاب فراتر ببریم و نسبت به مسائل کلان جامعه اسلامی هم حساسیت داشته باشیم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: به‌عنوان مثال باید ببینیم درزمینهٔ استکبارستیزی و ممانعت از تصویب قانون مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم موسوم به FATF چه کسانی در استان موضع گرفتند و یا بالاتر از این در برابر حاکم جور و سلطه استکبار چه اقداماتی انجام می‌شود که همه این‌ها مشمول امر به معروف و نهی از منکر می‌شوند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: باید درزمینهٔ امر به معروف و نهی از منکر در استان نسبت به مسائل کلان اهتمام داشته باشیم و البته از مسائل خرد هم غافل نشویم.

وی تقویت ولایتمداری عملی در جامعه را یکی از مصادیق کلان امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: حفظ و تقویت نظام و ارتقای ولایت باوری در جامعه ازجمله مواردی است که باید مورد توجه آمران به معروف و ناهیان از منکر باشد.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: در این راستا باید طلاب و روحانیان افزون بر اینکه تلاش می‌کنند سطح خود را ارتقا دهند، بکوشند در جامعه عشق به ولایت و تبعیت از ولایت در اولویت معروف‌ها قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه نفاق سیاسی یکی دیگر از مواردی است که باید در مورد آن امر به معروف صورت گیرد، اضافه کرد: دشمنان فتنه‌های مختلف را از طریق نفاق سیاسی اجرا می‌کند؛ به همین دلیل هم دشمن به دنبال این است که ما مشغول جزئیات شده و از مسائل کلان و اصلی کشور غافل شویم./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات