۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۶۹۵۲۲
معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران:

کارت شناسایی ایثارگران هوشمند می‌شود

معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه کارت شناسایی ایثارگران هوشمند می‌شود، گفت: کارت فعلی ایثارگران تنها تا پایان تیرماه اعتبار خواهد داشت.
رییس دفتر مدیر کل بنیاد شهید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی ایزدی معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز در نشست خبری که در همین نهاد برگزار شد در خصوص اشتغال ایثارگران، گفت: در حوزه اشتغال تا قبل از قانون جامع تکلیف مشخص نبود اما با تصویب این قانون دامنه جامعه مشمول تحت پوشش خدمات ایثارگران توسعه پیدا کرد.

وی افزود: بنابراین با تغییراتی که صورت گرفت افزون بر خود جانباز، والدین و فرزندان، خواهر و برادر جانبازان کمتر از 25 درصد نیز مشمول برخی خدمات بنیاد شهید می‌شوند.

ایزدی درباره راه اندازه سامانه «سجا» ابراز کرد: با راه‌اندازی این سامانه یک پالایش آماری در جامعه ایثارگران صورت گرفت تا آمار متقاضیان با نوع نیازهای شغلی آنان از طریق همین سامانه به ما ارائه ‌شود تا متناسب با تقاضا ایثارگران ما آنان را به دستگاه‌های مختلف معرفی ‌کنیم.

معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران بابیان اینکه در دولت دهم مجوز استخدام حدود 600 هزار سهمیه صادر شد که اقدامی نادرست و کارشناسی نشده بود، اظهار داشت: این اقدام خسارت و عامل اصلی در کاهش استخدام از ظرفیت تحصیل‌کرده به شمار می‌رود.

وی در ادامه بابیان اینکه در سال 96-97 حدود بنیاد حدود 11 هزار فرصت استخدامی در نظر گرفته بود درحالی‌که ایثارگران جویای کار بالغ‌بر 67 هزار نفر بودند، گفت: بنیاد دو بخش برای جویای کار دارد یک‌بخشی که مربوط به تحصیل‌کرده‌های بالای دیپلم که تعداد آنان قریب به 24 هزار نفر و دیگر بخش اختصاص به ایثارگران زیر دیپلم است که تعداد آنان 42 هزار نفر می‌شود بنابراین با شرایط استخدامی ما مجبور بودیم ایثارگران زیر دیپلم را برای گذراندن دوره‌های فنی مهارتی به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی کنیم. نرخ بیکاری در جامعه ایثارگران چهارصد است.

ایزدی در بخش دیگر با اشاره به مرمت گلزار شهدا، ابراز کرد: در سراسر کشور ما 232 هزار و 620 شهید دارای مزار هستند که برخی از آن‌ها صورت مزار دارند این تعداد مزار در 20 هزار و 155 گلزار واقع‌شده است که از این تعداد 14 هزار و 900 مزار مردمت سازی شده و مابقی در دست مرمت هستند.

معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره وام مسکن ایثارگران، گفت: در سال جدید ما وام مسکن را ارائه کرده‌ایم اما هنوز مقدار آن مشخص نیست اما سال گذشته برای استان‌ها 85 میلیون و برای شهرستان‌ها 70 میلیون وام در نظر گرفته‌شده بود که 46 هزار 92 نفر برای دریافت این وام معرفی‌شده بودند.

وی با اشاره به کارت شناسایی ایثارگران، عنوان کرد: تا پایان تیرماه همه کارت‌های شناسایی قدیمی ایثارگران منقضی و کارت جدید که بسیار هوشمند است صادر خواهد شد و این اقدام تحولی بزرگ در بیناد شهید به شمار می‌رود.

ایزدی ادامه داد: دریافت کارت شناسایی ایثارگران غیرحضوری بوده و با پست به درب منازل این بزرگان ارسال خواهد شد این کارت هوشمند دارای بارکد، شناسه و غیره بوده حتی می‌توان از آن به‌عنوان عابر بانک استفاده کرد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات