۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۷۰۱۱۸
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

فعالیت گروه های جهادی در مناطق محروم مصداق بارز فرمان آتش به اختیار رهبری است

امام جمعه شهرکرد فعالیت گروه های جهادی درمناطق محروم را مصداق بارز فرمان آتش به اختیار رهبری دانست و گفت: نمی گوییم قانون شکنی کنید اما باید درمقابل روحیه تنگ نظرانه برخی مسؤولان آتش به اختیار عمل کرد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در دیدار با مسؤولان و اعضای تعدادی از گروه های جهادی این استان، اظهار کرد: به یقین راز ماندگاری هر کاری در پیوند آن کار با خداوند متعال خلاصه می شود و فعالیتهای گروه های جهادی از این دست کارها است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه گروه های جهادی ادامه دهنده همان راه جهاد سازندگی سابق هستند، خاطرنشان کرد: به یقین اخلاص و بندگی ویژگی بارز این دو گروه انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه مهمترین شاخصه جهاد سازندگی سابق انقلابی گری نیروهای متعهد این مجموعه بود که امروز این ویژگی به خوبی در گروه های جهادی خود را نشان داده است، اظهار کرد: باید این روحیه در بین همه مجموعه های نظام گسترش پیدا کند چراکه راز موفقیت و سربلندی امروز کشور حرکت در مسیر روحیه انقلابی است.

وی، اعتقادی بودن را یکی دیگر از ویژگی های بارز نیروهای انقلابی جهاد سازندگی و گروه های جهادی بیان کرد و افزود: ویژگی اعتقادی در بین نیروهای جهاد سازندگی به گونه ای بود که برای یک عقیده مقدس پا به میدان می گذاشتند و انقلاب تشکیل شده برای خدا را تقویت می کردند و این خصیصه امروز در بین گروه های جهادی هم کاملا مشهود است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عدالت خواهی، خدمت همگانی، تقسیم کار و تلاش بی منت را از دیگر ویژگی های مشترک سنگرسازان بی سنگر جهادسازندگی و جهادگران بسیج دانست و ادامه داد: از خاصیت های جهاد سازندگی آن روز این بود آن کسی که می خواهد در کشور مسؤول شود باید اهل کار، تلاش و تحرک باشد و امروز هم گروه های جهادی با روحیه تلاش و کار فعالیت می کنند که این کار هر کسی نیست.

وی فعالیت گروه های جهادی در مناطق محروم را مصداق بارز فرمان آتش به اختیار رهبری بیان کرد و گفت: نمی گوییم قانون شکنی کنید اما باید در مقابل روحیه تنگ نظرانه برخی مسؤولان آتش به اختیار عمل کرد و این نیاز امروز کشور است.

امام جمعه شهرکرد در پایان خطاب به اعضای گروه های جهادی تأکید کرد: کارهایی که انجام می دهید اساسی و ریشه ای تا تکمیل نهایی پیگیری کنید به گونه ای که پس از حضور گروه های جهادی دیگر شاهد مشکلی در آن بخش نباشیم.

در ادامه این دیدار نیز علی محمد اکبری، فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری به تشریح فعالیت های گروه های جهادی در این استان پرداخت و گفت: گروه های جهادی برای یک هدف تکلیفی در مناطق محروم حضور می یابند و در داخل و خارج از استان خدمت می کنند.

وی با بیان اینکه 253 گروه جهادی شناسنامه دار با وظایف مشخص در استان فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: از سال 1379 تا کنون دو هزار و 104 تیم پزشکی به مناطق محروم اعزام و یکهزار و 648 پروژه عمرانی از قبیل ساخت و تکمیل مدارس، مساجد و غسالخانه هم عملی شده است./9457/پ203/ب1

ارسال نظرات