۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۵۷۰۲۲۰
با حضور علما و روحانیان؛

همایش استانی احیای فرهنگ خمس در مازندران برگزار می شود

همایش استانی احیای فرهنگ خمس فردا با حضور، علما، روحانیان و مدیران مدارس علمیه استان در ساری برگزار می شود
خمس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران عصر دوشنبه در نشست هماهنگی ستاد خمس استان از برگزاری همایش استانی احیاء فرهنگ خمس در استان خبر داد.

وی با بیان این که این همایش در راستای سلسله همایش های استانی در جهت احیای فرهنگ خمس در حال برگزاری است، افزود: این همایش سه شنبه در مجتمع فرهنگی اهل بیت(ع) ساری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام شکریان خاطرنشان کرد: در این همایش ائمه جمعه و جماعات، اساتید و مدیران مدارس علمیه مازندران، مبلغان و فرهیختگان روحانی استان حضور دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران تصریح کرد: در این همایش مسائل پیرامون خمس به صورت تخصصی بررسی و آسیب های تبلیغی، شیوه های تبیین احکام، پاسخ به شبهات و مصارف خمس پرداخته مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این همایش با مشارکت دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، اداره کل اوقاف، اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، مدیریت حوزه علمیه استان و ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مازندران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که بنیاد خمس کشور از سوی جمعی از علما به منظور احیا و گسترش فرهنگ خمس در جامعه تأسیس شده است، گفت: برگزاری همایش های تخصصی ویژه روحانیان و مبلغان دینی به منظور احیا و گسترش فرهنگ خمس در جامعه از جمله مهم ترین برنامه های این بنیاد در کشور است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که تبیین فریضه دینی خمس باید از سوی علما و روحانیان در جامعه صورت گیرد، افزود: تنها هدف این بنیاد تبلیغ و فرهنگ سازی برای احیای فرهنگ خمس است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان و روحانیان در احیای فرایض دینی همواره پیشگام بوده اند، تصریح کرد: باید از توان و ظرفیت روحانیت در جهت تبیین و گسترش فرهنگ خمس در جامعه بهره گرفته است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که یکی از اهداف دشمنان کمرنگ کردن سنت ها و ارزش های دینی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: روحانیت باید در منابر و خطابه های خود نسبت به این سنت های ارزشمند دینی توجه ویژه ای داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که خمس ظرفیت ارزشمند دینی است که می تواند در رفع فقر و محرومیت در جامعه نقش مؤثر و تعیین کننده ای داشته باشد، تصریح کرد: اگر این واجب دینی در جامعه به خوبی احیاء و گسترش یابد بسیاری از محرومیت ها نیز از بین خواهد رفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این وظیفه همگان است تا در جهت ترویج و گسترش این واجب الهی تلاش کنند، افزود: اما دشمنان با تبلیغات منفی تلاش می کنند تا چهره ای بدی از خمس را درجامعه ترویج کنند.

حجت الاسلام شکریان با تأکید بر این که اگر به موضوع خمس به خوبی عمل شود فقر و محرومیت از جامعه از بین خواهد رفت و دیگری در جامعه اسلامی فقیری نخواهیم داشت، گفت: احیاء این واجب الهی موجب شکوفایی و بالندگی جامعه اسلامی خواهد شد./۹۵۰/پ204/ب1

ارسال نظرات