۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۷۰۲۴۷
مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد؛

اعزام بیش از ۲۶۰۰ نفر به حج تمتع ۹۷

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: امسال ۲ هزار و ۶۴۹ زائر از استان به حج تمتع ۹۷ اعزام می شوند.
حج بیت الله مکه مسجد الحرام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، ابوالفضل نوفرستی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال 2 هزار و 649 زائر از استان به حج تمتع 97 اعزام می شوند.

وی گفت: این تعداد از زائران در قالب 19 کاروان به حج تمتع اعزام می شوند که میانگین سنی زائران 55 سال است و جوان ترین زائر 17 سال و مسن ترین زائر نیز 90 سال سن دارند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه زائران خراسان جنوبی بخشی از هزینه های ولیمه خود را به کنگره 2 هزار شهید استان اختصاص دادند، افزود: نمایشگاه ویژه زائران حج تمتع استان از 22 تیرماه در محل جدید نمایشگاه بین المللی بیرجند در شهرک بعثت برگزار می شود.

نوفرستی با بیان اینکه نمایشگاه به مدت پنج روز برپا خواهد شد، تصریح کرد: همچنین همزمان نیز همایش سراسری زائران حج تمتع در سالن همایش های نمایشگاه بین المللی بیرجند برگزار خواهد شد و صحنه هایی از مسجدالحرام، مسجد جحفه، عرفات و مزدلفه و رمی جمرات برای زائران به نمایش گذاشته می شود.

وی ادامه داد: در جهت تحقق فرمایشات رهبری در خصوص خرید کالای ایرانی، سازمان حج و زیارت پویش «برکت و خانه» راه اندازی کرده که این پویش بستر مناسبی برای تهیه سوغات و ملزومات حج است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی یکی از بزرگترین سامانه های فروش در فضای مجازی را دیجی کالا دانست و خاطرنشان کرد: دیجی کالا از شبکه توزیع سراسری برخوردار است و زائران می توانند با ورود به سایت دیجی کالا به صورت اینترنتی خرید کنند و از تخفیفات ویژه بهره مند شوند.

نوفرستی با اشاره به سفرهای عتبات عالیات، اظهار کرد: در صورتی پرواز عتبات عالیات از استان انجام می شود که تعداد زائران به 250 نفر در هفته برسد اما با توجه به اینکه تعداد زائران در این فصل از سال کم است از این رو در حال حاضر پرواز عتبات عالیات از استان انجام نخواهد شد.

‌وی عنوان کرد: همچنین بازنشستگانی که قصد استفاده از تسهیلات اعزام به عتبات عالیات دارند باید در سیستم سازمان توانمندسازی بازنشستگان ثبت‌نام کنند تا از این تسهیلات برخوردار شوند./880/پ203/ب1

ارسال نظرات