۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۷۰۵۶۸
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

وظیفه دولت‌ها حمایت از حوزه فرهنگ و اخلاق اسلامی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وظیفه شرعی و عقلی دولت‌ها، حمایت از افراد و نهادهایی است که در حوزه فرهنگ و ترویج امر به معروف و نهی از منکر و اخلاق اسلامی فعال هستند.
دکتر رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز پنج شنبه 14 تیرماه در کارگاه آموزش مدیریت فرهنگی مدیران منتخب کانون‌های فرهنگی تبلیغی و تشکل‌های دینی اداره کل دفتر تبلیغات اسلامی استان تهران که در محل این اداره کل برگزار شد، گفت: فعالان کانون های فرهنگی تبلیغی، نمونه ممتاز نیروهای جهادی، مخلص و تکلیف‌مدار هستند که کارشان را وابسته به کمک‌های دولتی و حاکمیتی نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه همه حکومت‌ها کار فرهنگی می‌کنند حتی آنهایی که مدعی دخالت نکردن در حوزه فرهنگ هستند، عنوان کرد: هر آموزشی از جمله آموزش جنسی که اخیرا در برخی رسانه‌ها مطرح شده است لازم است به طوری که فقه اسلامی در این زمینه توصیه‌های دقیقی دارد. اما آموزش جنسی باید با درک درست اقتضائات و شرایط سنی و فرهنگی باشد.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه دشمن با تبلیغ فساد و فحشا و اعتیاد به مواد مخدر به دنبال تضعیف جریان مقاومت است، اظهار داشت: برخی بی‌سواد و کج فهم در کشور که از آنها در بدنه حکومت نیز حضور دارند، مدعی عدم دخالت دولت ها در حوزه فرهنگ هستند. این اندیشه و کار قطعا نادرست است.

وی با بیان اینکه اگر بگوییم دولت‌ها نباید در امور اخلاقی جامعه دخالت کنند، مشکل معرفتی دارد، ابراز کرد: فلسفه اخلاقی که ظلم و عدالت، عفت و حیا، و بی اخلاقی و اخلاق مداری، یکی هستند، از نظر عقلانی و معرفتی، نادرست است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه وظیفه شرعی و عقلی دولت‌ها، حمایت از افراد و نهادهایی است که در حوزه فرهنگ و ترویج امر به معروف و نهی از منکر و اخلاق اسلامی فعال هستند، بیان داشت: برخی مسأله آب را هم به موضوع برجام پیوند زده اند، درحالی که مردم خرمشهر، امروزه که دو سال و نیم از برجام می گذرد، آب سالم ندارند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه عشق برخی به آمریکا، یک طرفه است آن هم عشق به کشوری که انسان فاسدی مانند دونالد ترامپ، ربیس جمهور آن است، گفت: برخی از دستگاه های عریض و طویل فرهنگی کشور به اندازه شما، فعالان فرهنگی در مساجد و کانون های فرهنگی و تبلیغی کار نمی‌کنند./۸۱۳/پ202/ب1

ارسال نظرات