۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۵۷۱۴۳۱
استاد حوزه علمیه تأکید کرد؛

ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت‌های دینی و فرهنگی برای ریشه‌کنی اعتیاد

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید بیش از پیش از ظرفیت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی برای ریشه‌کن کردن بلای خانمان‌سوز اعتیاد استفاده کنیم.
اعتیاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی سویدانلو، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی و دوری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد، اظهار کرد: امروزه مسئله اعتیاد، جرم و گناه، یک پدیده ناهنجار و غیر ارزشی است که تحت عنوان آسیب‌های اجتماعی مورد بحث قرارمی گیرد.

وی مهم‌ترین راهکار پیشگیری از آن را از منظر دینی تقوا، خویشتن‌داری و مراقبت‌های گوناگون فردی و اجتماعی و عمل به دستورات فردی و اجتماعی دین دانست.

این کارشناس مذهبی به نقش و ظرفیت فرهنگی تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی در پیشگیری اولیه از اعتیاد اشاره کرد و افزود: باید ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای ریشه‌کنی این بلای خانمان‌سوز بیش از پیش استفاده کنیم تا بنیان خانواده و فرد را محکم‌تر و سطح خودباوری را بالاتر ببریم.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید بیش از پیش از ظرفیت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی برای ریشه‌کن کردن بلای خانمان‌سوز اعتیاد استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام سویدانلو اضافه کرد: باید مهارت‌های لازم برای زندگی و به‌ویژه مهارت نه گفتن را آموزش دهیم تا نوجوانان و جوانان در مواقع و شرایط حساس و خطرناکی که پیش می‌آید با برخورداری از مهارت نه گفتن تمامی این خطرات را به‌راحتی پشت سر گذاشته و بدین طریق آسیب‌ها را به حداقل ممکن رسانده و جامعه‌ای سالم و عاری از اعتیاد داشته باشیم.

این استاد حوزه علمیه زمینه‌های شکل‌گیری جرائم و انحرافات را در محیط و فقر و بیکاری دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین فاکتور محافظتی در این محیط ارتباط قوی بین والدین و فرزند است.

وی خاطرنشان کرد: از فاکتورهای دیگر می‌توان به وجود فضای صمیمی بین خانواده، صحبت مفید در مورد وظایف و حمایت والدین از تلاش‌های کودکان، نوجوانان و جوانان نام برد./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات