۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۷۱۹۲۹

پایان عملیات انتقال شیعیان فوعه و کفریا به حلب سوریه

علی‌رغم کارشکنی گروه‌های تروریستی و گروگان گرفتن ۹۰۰ نفر از ساکنان فوعه و کفریا، بالاخره بامداد امروز این افراد آزاد شدند و به حلب انتقال یافتند.
انتقال شیعیان فوعه و کفریا

به گزارش خبرگزاری رسا، از صبح روز گذشته روند انتقال ساکنان شهرکهای شیعه‌نشین «فوعه و کفریا» در استان ادلب سوریه آغاز شد.

بر اساس توافق با تروریستها، قرار بود که ساکنان فوعه و کفریا که تعدادشان به هفت هزار نفر می‌رسید، با 121 اتوبوس از این شهرکها خارج و به مراکز اقامت موقت «جبرین» در حلب منتقل شوند.

روند اجرای توافق تا شامگاه گذشته ادامه داشت و نزدیک به شش هزار نفر طی سه مرحله از ادلب وارد مرکز اقامت موقت جبرین شدند.

تروریستها اما در اخرین مرحله خروج اتوبوسها،  نزدیک به 900 نفر از اهالی این شهرک‌ها را گروگان گرفتند و به آن‌ها اجازه حرکت ندادند.

صبح امروز جمعه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که آخرین گروه از اتوبوسهای حامل ساکنان فوعه و کفریا از ریف ادلب وارد منطقه جبرین شدند.

منابع خبری اعلام کردند که تعداد این اتوبوسها 23 عدد بوده که نزدیک به 900 نفر در آن حضور داشته‌اند و علت گروگان گرفته شدن آنان نیز، اختلاف میان تروریستها بوده است.

این افراد به مراکز اقامت موقت انتقال یافتند و خدمات اولیه نیز در اختیار آنان قرار گرفت.

با رسیدن این اتوبوسها، عملیات انتقال ساکنان فوعه و کفریا از ریف ادلب به صورت کامل به پایان رسید.

در واقع از آغاز عملیات انتقال در روز گذشته تا بامداد امروز، 121 اتوبوس وارد حلب شدند و حدود هفت هزار نفر از فوعه و کفریا انتقال یافتند و دیگر در این شهرکها هیچ شخصی حضور ندارند.

در مقابل انتقال این افراد، دولت سوریه نیز شماری از تروریستهای در بندِ زندانهای خود را برای انتقال به ادلب آزاد کرد، ولی تعدادی از آنان نپذیرفتند که عازم ادلب شوند.

در واقع این افراد که تعدادشان به صدها نفر می‌رسد و بر اساساین توافق از زندانهای سوریه آزاد شدند، ترجیح دادند که به جای انتقال به ادلب، به وضعیتشان رسیدگی شود و در مناطق تحت کنترل دولت سوریه باقی بمانند.

تروریستها مدعی بودند که بر اساس توافق با دولت سوریه قرار بود که هزار و 500 نفر از عناصر تروریستی حاضر در زندانهای سوریه آزاد شوند، ولی آمار دقیقی از تعداد کسانی که آزاد شدند، منتشر نشده است./۸۴۷/ب۱۰۲/ر

منبع: فارس

ارسال نظرات