۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۷۲۰۵۴
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در گفت وگو با رسا خبر داد؛

حمایت مراجع و علما از مجمع عمومی جامعه مدرسین

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از حمایت مراجع تقلید و علما از تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین خبر داد و «حوزه انقلابی، طرح هجرت و کرسی های نظریه پردازی» را از مهم ترین طرح های در دستور کار این مجمع ذکر کرد.
حجت الاسلام بنیادی

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گزارشی از اهداف، عملکرد و کارکردهای مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارائه کرد.

وی از عضویت 327 نفر از اساتید حوزه علمیه قم در مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و برگزاری 27 اجلاسیه و نشست های علمی و هم اندیشی در موضوعات مختلف درون حوزوی در طول چهار سال فعالیت این مجمع خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید را از مهم ترین اهداف تاسیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ذکر و تصریح کرد:  موضوعاتی همچون حوزه انقلابی، بحث طرح هجرت و کرسی های نظریه پردازی از مهم ترین مسائلی است که به صورت تخصصی راجع به آن کار تحقیقاتی و میدانی انجام گرفته است.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه از امضای تفاهم نامه هایی با مراکز و نهادهای حوزوی درباره موضوع درون حوزه ای خبر داد.

وی تاکید کرد: درباره کرسی های نظریه پردازی با تشکیل گروهی از صاحبنظران و نخبگان درباره موانع و راهکارها آسیب شناسی لازم صورت گرفته است. یکی از مشکلات موجود در این زمینه عدم انطباق آیین نامه ها با فضای حوزه است؛ از این رو لازم است تا آیین نامه هایی با رنگ و بوی فضای حوزه تدوین شود.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: لازم است در زمینه کرسی های نظریه پردازی در حوزه یک انقلاب و تحول جدی صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی حوزه انقلابی را یک بحث بسیار جدی و مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب عنوان و تصریح کرد: رهبر انقلاب در سال 89 و در سفر خود به قم نیز با عبارات دیگری بحث حوزه انقلابی را مطرح کرده بودند و نباید اجازه دهیم این مساله در حد شعار باقی بماند.

وی افزود: در همین راستا گفت وگوها و رایزنی هایی با افراد مؤثر در این زمینه و رؤسای انجمن های علمی حوزه انجام و چندین سرفصل نیز استخراج شده است؛ در همین ارتباط با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه نیز جلسات مشترکی برگزار کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در پایان از حمایت مراجع تقلید و علما از تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خبر داد. /924/ت302/ج

ارسال نظرات