۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۵۷۲۱۸۳
امام جمعه هادی شهر:

عملیات احداث مدرسه علمیه عصمیته در هادی شهر آغاز می شود

حجت الاسلام آزادی کناری با اشاره به اهدای زمینی برای ساخت مدرسه علمیه خواهران در هادی شهر، گفت: با توجه به ضرورت تربیت دینی در میان بانوان و نیاز منطقه به این مرکز آموزش دینی، ساخت مدرسه علمیه عصمتیه در هادی شهر به زودی آغاز می شود.
حسین آزادی کناری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین آزادی کناری، امام جمعه هادی شهر روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره تاکید مقام معظم رهبری برای ورود ائمه جمعه در قالب فرماندهان قرارگاه فرهنگی در هر منطقه، گفت: جهاد کبیر در قالب آموزش درست به ویژه  از سوی تربیت سازان جامعه یعنی بانوان صورت می گیرد و آشنایی بانوان با سبک زندگی دینی و روش تربیتی مناسب در جامعه، در قالب تحصیل علوم دینی در حوزه علمیه محقق می شود.

وی افزود: ضرورت فراگیری علوم دینی روزآمد در کنار بصیرت افزایی نیازمند وجود مدارس علمیه قوی و در تراز انقلاب اسلامی است.

امام جمعه هادی شهر از آغاز ساخت مدرسه علمیه بانوان در این شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در زمینی اهدایی به مساحت 2هزار متر از سوی یکی از خیران هادی شهر به زودی روند ساخت مدرسه علمیه عصمتیه آغاز می شود.

وی با تاکید بر ترویج مفاهیم قرآنی در بین اقشار مختلف مردم، اظهار داشت: طرح ویژه تفسیر کوتاه قرآن در قالب هر شب تفسیر یک آیه در مسجدجامع هادی شهر انجام می شود که مورد استقبال بسیاری از اقشار مردم قرار گرفته است.

حجت الاسلام آزادی کناری نفوذ روحانیت در میان بافت های اجتماعی را یادآور شد و گفت: روحانیت در طول تاریخ پیشرو در امور خدمات به اقشار مختلف و ملجا مردم برای رفع مشکلات بودند و همچنان این روند در قالب های جدید اجتماعی باید تجلی پیدا کند.

وی ورود به حوزه های خدمات رسانی نیازمندان و رفع مشکلات آن ها را از ضرورت های ادامه نفوذ دانست و تصریح کرد: پس از انتساب به عنوان امام جمعه هادی شهربا توجه شناخت از مشکلات اجتماعی اقشار مستضعف منطقه، با تاسیس مرکزنیکوکاری در این شهر 160 خانواده نیازمند تحت پوشش قرار گرفتند.

امام جمعه هادی شهر با اشاره به افزایش اعتماد عمومی به ویژه از سوی خیران برای این مرکز نیکوکاری، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 515 میلیون تومان جذب کمک های مردمی در این مرکز نیکوکاری صورت گرفته است که با توجه به قدمت کوتاه این مرکزخیریه یک رکورد محسوب می شود.

وی به دیگر خدمات این مرکز خیریه به نیازمندان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: معرفی 171نفر از بیماران نیازمند به مراکز درمانی، بهره مندی32 نفر از وام بدون بهره، تخصیص 1441 نفر از سبدغذایی و اهدای کمک جهزیه به 54 نوعروس از اقدام های دیگر این مرکز خیریه است.

حجت الاسلام آزادی کناری از طرح توسعه امامزاده این شهر برای ساخت بزرگترین مرکز مذهبی و تفریحی خبر داد و گفت: با آغاز طرح توسعه آستان این امام زاده در دهه کرامت امسال بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، فاز نخست آن با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان در دهه کرامت سال آینده به بهره برداری می رسد./1313/پ204/ب1

ارسال نظرات