۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۵۷۲۳۰۴
حجت الاسلام میردامادی مطرح کرد؛

روایت رهبر معظم انقلاب از توصیه امام راحل به شیخ زکزاکی

استاد حوزه علمیه گفت: زمانی امام خمینی(ره) در مجلسی، شیخ زکزاکی را بوسیدند و قرآنی به وی تقدیم کردند و گفتند اگر نام تشیع و ائمه اطهار(ع) را نزد مردم آفریقا ببرید، شاید کسی حضرات معصومین را نشناسد، اما شما دین و قرآن را به روش امام رضا(ع) به مردم معرفی کنید.
عکس عکس عکس عکس عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشن میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با حضور نمایندگان مراجع تقلید، علما و استادان و طلاب حوزه‌های علمیه و همچنین حضرت آیت الله سیدباقر آیت میردامادی؛ نماینده حضرت آیت الله نوری همدانی و استاد اخلاق حوزه علمیه، و سایر گروه‌های مردم در مسجد جامع امام رضا(ع) برگزار شد.

در این مراسم با شکوه حجت الاسلام میردامادی، استاد حوزه علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: برافراشتن پرچم دین و اهل بیت(ع) صرفا با اقامه نماز ممکن نیست بلکه امام رضا(ع) فرمودند: امر ما را احیا کنید تا پرچم دین در همه جا به اهتزار درآید.

وی افزود: حضرت علی بن موسی الرضا(ع) هرجا در مجلسی وارد می شدند به جای همسفره شدن با اغنیا، با فقرا همسفره می شدند. آیا ما مانند حضرت رضا عمل می کنیم؟

حجت الاسلام میردامادی با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند: زمانی امام خمینی(ره) در مجلسی، شیخ زکزاکی را بوسیدند و قرآنی به ایشان تقدیم کردند و گفتند اگر نام تشیع و ائمه اطهار(ع) را نزد مردم آفریقا ببرید، شاید کسی حضرات معصومین را نشناسد، اما شما دین و قرآن را به روش امام رضا(ع) به مردم معرفی کنید.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: شیخ زکزاکی پرسید روش امام رضا چگونه بود؟ رهبرکبیر انقلاب فرمودند حضرت علی بن موسی الرضا اگر مردم را به دستگیری از فقرا، رعایت عدالت و مقابله با ستمگران دعوت می کردند، خودشان نیز به آن عامل بودند.

وی حرف بدون عمل را مهمترین مشکل کشور دانست و گفت: مشکل اصلی کشور ما که با معضلات فرهنگی، آسیب های اجتماعی و گرفتاری های اقتصادی دست به گریبان است، حرف زدن بدون عمل است. اگر خدای ما ثروت و شهوت و غضب شد، مطمئنا دعای ما مستجاب نمی‌شود.

حجت الاسلام میردامادی در ادامه خاطرنشان کرد: احیای امر قرآن و اهل بیت(ع) همراه کردن عمل مخلصانه با حرف است.

یادآور می شود، مسجد جامع حضرت امام رضا(ع) پایگاه دین مداران ولایت مدار و انقلابی است که در تمام مناسبت های دینی و ملی، ویژه برنامه های متنوع برگزار می کند و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فعالیت های این مسجد می توانند با شماره های 3542533-02133705172 تماس بگیرند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات