۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۷۲۸۲۰
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی:

دلبستن به اقتصاد برجامی عامل نابسامانی های بازار است

سخنگوی حوزه گفت: اگر دستگاه اجرایی، اقتصاد مقاومتی را اجرا نکند و همچنان به دنبال اقتصاد برجامی باشد، سبب نابسامانی و آشفتگی در بازار ارز و سکه می‌شود که جز افراد اخلال‌گر که تعداد اندکی هستند، کسی از آن نفعی نمی‌برد.
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی سخنگوی حوزه‌های علمیه در نشستی خبری که امروز در سالن جلسات خبرگزاری حوزه‌های علمیه برگزار شد، در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری رسا درباره موضع‌گیری حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیت در قبال مشکلات اقتصادی و توصیه آنها به مسؤولان دولتی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها متذکر شدند که دولت بایستی راهبرد اقتصاد مقاومتی را پیش گیرند، اما متأسفانه نسبت به این موضوع کم‌توجهی شد.

سخنگوی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که وضعیت اقتصادی کنونی مطلوب نیست، گفت: مردم نسبت به شرایط اقتصادی موجود معترض هستند و اعتراض آنها به حق است و حوزه، روحانیت و مراجع هم با مردم به ویژه طبقات محروم جامعه که با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، همدردی داشته و دارند.

وی با اشاره به مطالبه حوزه و روحانیت از دولتمردان کشور بیان کرد: مطالبه جدی حوزه و مراجع از مسؤولان نظام در قوای سه‌گانه این است که در این جنگ اقتصادی با قاطعیت حضور پیدا کنند، قوه قضاییه باید با قاطعیت با اخلال‌گران برخورد کند، چراکه برخورد ضعیف با اخلال‌گران اقتصادی و ارز و سکه باعث جری شدن مفسدان اقتصادی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی ادامه داد: در وضعیت امروز ارز و سکه تبدیل به کالای تجاری شده در حالی‌که کالای تجاری نیستند، از این‌رو برخورد دستگاه قضا با مسببان نابسامانی بازار ارز و سکه از مطالبات جدی حوزه و جامعه روحانیت است.

وی افزود: اگر دستگاه اجرایی اقتصاد مقاومتی را اجرا و دنبال نکند و همچنان به دنبال اقتصاد برجامی باشد، سبب نابسامانی و آشفتگی در بازار ارز و سکه می‌شود که جز افراد اخلال‌گر که تعداد اندکی هستند، کسی از آن نفعی نمی‌برد.

سخنگوی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که ملت شریف ایران در جنگ اقتصادی با دشمن مانند عبور از گردنه‌های سخت بحرانی گذشته، یقینا سربلند و سرفراز بیرون خواهد آمد، گفت: دشمنان امروز فهمیده‌اند که با تهدید و جنگ نظامی نمی‌توانند مردم ایران را تسلیم کنند و حتی به اعتراف خود آنها تهدید‌ات سبب مقاومت بیشتر مردم خواهد شد.

وی تأکید کرد: مسؤولان باید دلسوز مردم و به فکر آنها باشند، مردمی که 40 سال مقاومت کردند، بعد از این هم مقاومت خواهند کرد، در شرایط کنونی به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دولت باید دفاع، دروازه‌بانی و مقاوت کند و در برابر هجمه‌های دشمن بایستد، چراکه مردم با مشاهده عملکرد صحیح مسؤولان و تناسب برنامه‌های اقتصادی آنها با وضعیت جامعه و اقتصاد مقاومتی، حمایت خود را ادامه خواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی با اشاره به اعتراض‌های مردمی نسبت به وضعیت اقتصادی کشور بیان کرد: مردم در برابر تحریم‌های دشمن مقاومت خود را نشان داده‌اند اما تحمل ضعف‌ مدیریتی و بی عدالتی را ندارند و با تغییر سیاست‌های اقتصادی دستگاه اجرایی به‌خصوص سیاست‌های ارزی که مورد مطالبه حوزه، رهبر انقلاب، مراجع و مردم است، مردم خوشحال خواهند شد.

وی با بیان این‌که اختصاص ارز به کالاها و مسافرت‌ های غیر ضروری نادرست است، گفت: یقینا مطالبه‌های حوزه تغییر سیاست‌های اقتصادی دولت و حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی است.

سخنگوی حوزه‌های علمیه در پایان تصریح کرد: مردم با حمایت از اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی نظام در رابطه با مسائل اقتصادی، همه فشارهای اقتصادی دشمن را تحمل خواهند کرد، دشمن در وقت‌های اضافی تلاش می‌کند تا دروازه ایران را باز کند، اما همان‌طور که در این 40سال نتوانسته‌ در ادامه هم نخواهند توانست و مردم ایران بحران اقتصادی را پشت سر خواهند گذاشت./876/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات