۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۷۳۲۵۱
خطیب جمعه ساری:

مسؤولان، مفسدان اقتصادی را به مردم معرفی کنند

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که مردم انتظار دارند که مسؤولان دستگاه قضا اخلال گران اقتصادی را به مردم معرفی کنند، گفت: مردم باید بدانند که چه کسانی تنها برای منافع شخصی، منافع ملی و عمومی را به خطر انداخته اند.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان از عقل به عنوان نخستین آفرینش و صادر نخست الهی یاد کرد و گفت: حقیقت دین همان علم و ایمان و جانمایه دین و دل مایه عقل نیز از عقل ریشه می‌گیرد.

وی، وجود عقلانیت را لازمه یک جامعه دانست و با بیان این که اگر در جامعه‌ای عقلانیت حاکم نباشد با مشکلات مختلفی مواجه خواهد شد، افزود: اگر امروز می بینیم در کشورمان با این سطح از منابع مشکلات متعددی دیده می شود به دلیل عدم حاکم بودن عقلانیت و تدبیر در کشور است.

خطیب جمعه ساری با اشاره به این که متأسفانه در یک جامعه دینی نباید توهین، افترا، فقر و بیکاری وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: اما علیرغم همه ویژگی ها و شاخصه های یک جامعه اسلامی، اما شاهد بروز این ویژگی های منفی در جامعه هستیم.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که یکی از مهم ترین و بهترین راه های مقابله با هجمه ها و توطئه های دشمن وحدت و همبستگی داخلی است، تصریح کرد: اگر در جامعه وحدت و همدلی وجود داشته باشد دشمن هیچ گاه به خود اجازه نخواهد داد به ارکان نظام حمله کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه جامعه از تدبیر و درایت فاصله گرفته است، خاطرنشان کرد: وجود تفرقه، تشتت و اختلاف ها نشانه عدم وجود عقلانیت و تدبیر در امور است که باید اصلاح شود.

خطیب نماز جمعه مرکز استان با بیان این که امروز به دلیل برخی مسائل داخلی و خارجی کشورمان با مشکلات اقتصادی مواجه است، تصریح کرد: راه مدیریت و برون رفت از مشکلات موجود تدبیر و عقلانیت است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که امروز یکی از مهم ترین مطالبات مردم رفع مشکلات اقتصادی و برخورد قاطع و قانونی با مفسدان اقتصادی است، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا نباید در برخورد قانونی با مفسدان اقتصادی هیچ اغماضی داشته باشد.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که مردم انتظار دارند که مسؤولان دستگاه قضا اخلال گران اقتصادی را به مردم معرفی کنند، تصریح کرد: مردم باید بدانند که چه کسانی تنها برای منافع شخصی، منافع ملی و عمومی را به خطر انداخته اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز مردم ما صبورانه مشکلات و فشارهای اقتصادی را تحمل می کنند، بیان داشت: مسؤولان هر چه سریعتر برای برون رفت از این مشکلات چاره ای اساسی کنند.

امام جمعه موقت ساری همچنین به جنگ روانی دشمن برای ایجاد بحران در داخل کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروز می بینیم بسیاری از مردم با پذیرفتن سخنان دروغین چند رسانه وابسته برای خرید کالایی هجوم می آورند در حالی که مسؤولان کشور همواره تأکید کردند که هیچ مشکلی برای تأمین کالا در کشور وجود ندارد.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که باید برای مقابله با جنگ روانی و رسانه ای دشمن، نسخه مناسبی طراحی می شد، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم رسانه های دروغگو و وابسته فضای داخلی کشور را ملتهب کنند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که امروز کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش و امید است، تصریح کرد: نباید گذاشت عده ای فرصت طلب از شرایط و وضعیت به وجود آمده امروز سوء استفاده کنند.

خطیب جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به چهاردهم مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروز حقوق بشرو کرامت انسانی در دنیای امروز فراموش شده است.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که سازمان حقوق بشر از سوی کشورهای مدعی حقوق بشر تاسیس شده است، افزود: کشورهایی نظیر آمریکا با سوء استفاده از این سازمان ها، آنها را ابزاری برای فشار و سوء استفاده از ملت ها می دانند.

وی با اشاره به این که جنایت های آل سعود در یمن با سکوت مجامع بین المللی و حقوق بشری صورت می گیرد، گفت: امروز ملت بی گناه یمن در زیر موشک های سعودی هر روز به خاک و خون کشیده می شوند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات