۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۵۷۳۸۸۸
مدیر مسؤول مؤسسه قرآنی راه بهشت:

می‌خواهیم سبک زندگی قرآنی برای کودکان و نوجوانان ارائه دهیم

حجت الاسلام وثوقی‌مهر گفت: هدف مؤسسه قرآنی راه بهشت این است که پیام سور قرآنی، سبک زندگی کودکان و نوجوانان شود.
راه بهشت۲

حجت الاسلام احسان وثوقی‌مهر مدیرعامل مؤسسه قرآنی راه بهشت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت کار تبلیغی در زمینه کودک و نوجوان، اظهار داشت: در زمینه تخصصی کودک و نوجوان فعالیت نسبتا خوبی در فضای سطح کشور در جریان است که حوزه‌های علمیه هم در این مسأله به صورت جدی و خوب وارد عمل شده‌ اند.

ارتباط جذاب با کودکان

مدیر مسئول مؤسسه قرآنی راه بهشت با بیان این‌که در بحث قالب و ارتباط جذاب با کودک و نوجوان کارهای خوبی صورت گرفته است، گفت: کارهایی که در این موضوع انجام شده است، بایستی ضمن برخورداری از جذابیت فراوان، دارای محتوایی عمیق نیز باشد.

وی با اشاره به نقاط ضعف موجود در زمینه کودک و نوجوان مطرح کرد: یکی از نقاط ضعف‌های مهم، بحث‌های محتوایی می‌باشد، چه بسا برخی موضوعات همچون بحث‌های فقهی از سطح محتوایی خوبی برخوردار باشد، اما بحث‌های قرآنی این‌گونه نبوده و از محتوایی که مناسب‌سازی برای کودک و نوجوان شده باشد تا سبب ارتباط راحت آنها با محتوای قرآنی شود، برخوردار نیست.

خلاء محتوایی

حجت الاسلام وثوقی‌مهر خلاء موجود در زمینه محتوای قرآنی را انگیزه تشکیل مؤسسه قرآنی راه بهشت معرفی و بیان کرد: احساس خلاء نسبت به محتوا سبب شد که با همفکری چند نفر از متخصصان و همکاران در یک فضای پژوهشی تصمیم ایجاد یک مؤسسه قرآنی گرفته شود.

وی با بیان این‌که با تشکیل مؤسسه و کمک خیرین فضایی برای اسکان مجموعه و شروع کار فراهم شد، گفت: به همراه یک گروه تخصصی که سال‌ها در زمینه کودک و نوجوان فعالیت داشته و تخصص تفسیر و تدبر در قرآن را نیز دارا بودند، بعد از جلسات مختلف و متعدد در زمینه محتواسازی عمیق در این زمینه و مناسب سازی برای رنج سنی کودکان برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گرفت.

مدیر مسؤول مؤسسه قرآنی راه بهشت ادامه داد: از سال گذشته در فضای تربیت مربی چندین دوره تربیت مربی برگزار شده که عده‌ای از منتخبین این دوره‌ها بعد از اتمام آن وارد فضای پژوهشی مؤسسه شده و کار پژوهشی را آغاز کردند که بعد از رسیدن به مرحله قابل قبولی از تحقیقات، کلاس‌های کودک و نوجوان از مهرماه سال گذشته آغاز شدند.

حفظ قرآن بر مبنای تدبر

وی در ادامه با اشاره به بنای کار مؤسسه قرآنی راه بهشت بیان کرد: شیوه کار مؤسسه آغاز تدبر در جزء 30 است و بنای کار مؤسسه این است که دانش‌آموزی که وارد مؤسسه می‌شود، بعد از 5 سال به شیوه تدبر حافظ کل قرآن کریم شود.

حجت الاسلام وثوقی‌مهر افزود: با توجه به ظرفیت‌های خودمان و شناختی که در سطح کشور نسبت به مؤسسه ایجاد شد، توانستیم طرح‌ها و محتواهای آموزشی خود را ساماندهی کنیم.

وی در پایان به شیوه‌های آموزشی مؤسسه قرآنی اشاره کرد و گفت: با توجه به متعدد و متفاوت بودن پیام‌های سور مختلف، غرض خداوند متعال از سوره نازل شده ملاک تدبر قرار گرفته و به وسیله داستان، مسابقه، بازی، کاردستی‌های متفاوت همچون اوریگامی و کار با بادکنک و هرآنچه که بتواند در آموزش کودکان مورد استفاده قرار گیرد، با مشارکت خود بچه‌ها، پیام سوره به آنها منتقل می‌شود، در واقع هدف مؤسسه این است که پیام سورههای قرآنی، سبک زندگی کودکان و نوجوانان شود./876/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات