۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۵۷۴۰۵۰
آیت الله اراکی:

کلید حل مشکلات جامعه بشری در صحیفه سجادیه نهفته است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: صحیفه سجادیه و نقشی که می تواند در پرورش و سازندگی جوامع راستین داشته باشد، میدان بسیار گسترده ای برای بحث و تحقیق را در برابر ما قرار می دهد.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی عصر امروز در سومین همایش سیدالعابدین(ع) با محوریت «بررسی ظرفیت های تبلیغی صحیفه سجادیه در عرصه بین الملل» که در سالن همایش های بین المللی غدیر برگزار شد، با اشاره به نقش صحیفه سجادیه در پرورش جوامع گفت: صحیفه سجادیه و نقشی که می تواند در پرورش و سازندگی جوامع راستین داشته باشد و میدان بسیار گسترده ای برای بحث و تحقیق را در برابر ما قرار می دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر ما ادعا کنیم که کلید حل مشکلات جامعه بشری در این کتاب نهفته است، گزاف نگفته ایم.

وی با اشاره به این که آن چه که سرنوشت آدمی را  مشخص می سازد عشق و نفرت است، اظهار داشت: بر اساس روایات، محبت جایگاه آدمی و عمل مرتبه او را در آخرت مشخص می سازد.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم آن چه که حیات طیبه را برای بشر تضمین می کند، مقوله عشق متقابل خداوند و عبد است؛ جامعه ای که برخوردار  از عشق متقابل باشد متصف به صفاتی همچون استکبارستیزی، دفاع از مظلومان و مواردی از این قبیل می شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: جهان سراسر عشق و ثنا است و حتی برخی می گویند قبل از آفرینش انسان همه جزء جزء آن مشغول حمد و ثنای عاشقانه و عابدانه خداوند بوده است.

وی راه حل مشکلات بشریت را در گرو تحقق عشق متقابل عبد و خداوند خواند و مطرح کرد: راز ایجاد این عشق در همین کتاب شریف صحیفه سجادیه نهفته است؛ همانطور که خداوند در قرآن کریم محبوب شدن عبد نزد خود را در گرو پیروی از پیامبر اکرم(ص) می داند.

آیت الله اراکی در پایان با اشاره به این که تشیع خلاصه ای از علم عشق است و این علم از عمل جداشدنی نیست، یادآور شد: ما می توانیم ادعا کنیم که با در دست داشتن صحیفه سجادیه به قله هایی دست یافته ایم که همه دنیا از آن عاجز است، چراکه ما با تمسک به این گوهر گرانبها می توانیم همه مشکلات بشریت را حل کنیم./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات