۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۵۷۴۲۰۶
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

توکل بر خداوند راه رسیدن به همه آمال و آرزوها است

استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر انسان همه امور خود را به طور کامل به خداوند بسپارد بی شک خداوند همه کارها و گره های زندگی او را سامان بخشیده و مشکل گشایی می کند.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد امشب در مراسم شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام جواد(ع) که در آستان مقدس امام زاده موسی مبرقع(ع) برگزار شد، با اشاره به این که انسان همواره به دنبال رسیدن به کمال است، گفت: ما باید همواره به دنبال آن باشیم تا راهی بیابیم تا به وسیله آن به قرب خداوند و همه آمال و آرزوهای خودمان برسیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان روایتی امام جواد(ع) «الثقة بالله تعالی ثمن لِکلِّ غالٍ و سُلّمٌ الی کلِ عالٍ» اظهار داشت: حضرت(ع) در این روایت نورانی به ما راهی مطمئن نشان می دهند تا بدان وسیله به همه آمال و آروزهای خود برسیم و آن راه جز «توکل بر خداوند» نیست.

وی با بیان این که همه امور و خیرات در دست خداوند است، عنوان کرد: اگر ما گاهی از معصومان(ع) چیزی طلب می کنیم از این جهت است که ایشان را واسطه میان خود و خداوتد قرار دهیم تا خدای متعال به خاطر آبروی ایشان درهای رحمت خود را به روی ما باز کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: اگر انسان همه امور خود را به طور کامل به خداوند بسپارد بی شک خداوند همه کارها و گره های زندگی او را سامان بخشیده و مشکل گشایی می کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که تکیه بر غیر خداوند و طلب چیزی از دیگر انسان ها نوعی شرک خفی به حساب می آید، ابراز کرد: انسان باید باور کند که خداوند هم اسباب ساز و هم اسباب سوز است؛ به عبارت دیگر انسان باید یقین داشته باشد که خداوند مدیر و مدبر همه عالم هستی است.

وی تأکید کرد: بر اساس آیات و روایات می توان به صراحت گفت که بالاترین ظلم ها، شرک ورزیدن به خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در ادامه به شخصیت علمی امام جواد(ع) اشاره کرد و یادآور شد: مأمون عباسی در آن دوران قصد داشت از سن پایین حضرت(ع) سوء استفاده کند و برای همین سعی می کرد تا ایشان را در مقابل علمای بزرگ آن زمان قرار دهد، اما حضرت(ع) با زیرکی هر چه تمام نقشه های شوم وی را خنثی کردند و اجازه ندادند نور امامت و ولایت خاموش شود.

وی در پایان با تأکید بر این که نور امامت و ولایت هرگز خاموش نخواهد شد، بیان کرد: نمونه بارز این ادعا را می توان در آن جایی مشاهده کرد که مردم علی رغم این که می دانند سال های گذشته بر اثر عملیات های تروریستی هزاران نفر در کاظمین به شهادت رسیده اند، باز هم مصرانه به آن جا می روند تا به دشمنان بفهمانند این نور خاموش نشدنی است./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات