۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۵۷۵۸۳۴
آیت الله طبرسی مطرح کرد؛

خطر جریان های انحرافی پیش روی حوزه انقلابی

آیت الله طبرسی به انقلابی بودن حوزه به عنوان یکی از مهم ترین ارکان نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن با توطئه های متعدد در تلاش است این تفکر اصیل را در حوزویان کمرنگ کند به همین دلیل طلاب و روحانیان باید مراقب جریان های انحرافی باشند.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران یک شنبه شب در دیدار نمایندگان طلاب مازندرانی حوزه علمیه قم با اشاره به سابقه درخشان حوزه علمیه مازندران در ادوار مختلف تاریخ گفت: شخصیت های بزرگ و اثرگذاری در حوزه علمیه استان پرورش یافتند که امروز در کشور و حتی جامعه اسلامی سرآمد هستند.

وی با بیان این که برخی شهرهای مازندران در گذشته دارای چندین مدرسه علمیه فعال و پویا بود، افزود: اما در دوره های مختلف این مدارس رو به تعطیلی کشیده شد اما آثار این مدارس همچنان باقی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در حال حاضر نیز بیش از 50 مدرسه علمیه برادر و خواهر در شهرهای مختلف استان دایر است، خاطرنشان کرد: تحصیل حدود شش هزار طلبه در سطح این مدارس علمیه نشان دهنده از وجهه حوزوی استان مازندران دارد.

آیت الله طبرسی با بیان این که علما، روحانیت و طلاب مازندرانی همواره در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی پیشگام بودند، تصریح کرد: در جریان نهضت انقلاب و همچنین پس از آن نیز روحانیت مازندران همواره نقشی محوری را ایفا کرده است.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ولایت مداری روحانیت مازندران همواره زبانزد خاص و عام بوده است، خاطرنشان کرد: طلاب مازندرانی نیز با تأسی از علما و بزرگان این استان در دفاع از انقلاب و ولایت همواره پیشگام بودند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در جریان هشت سال دفاع مقدس روحانیت این استان نقشی بسیار پررنگ و محوری را در جبهه های حق علیه باطل ایفا کردند، افزود: بر اساس آمار ارائه شده حدود 400 شهید روحانی از این دیار تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که دینداری و ولایت مداری از جمله مهم ترین شاخصه های مردم مازندران در طول تاریخ بوده است، خاطرنشان کرد: وجود بیش از هزار و 300 امامزاده و بقعه متبرکه در این استان گواهی بر دینداری و علاقه مندی مردم این دیار به اهل بیت(ع) است.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز نیز طلاب و روحانیت مازندران باید همان جایگاه اثرگذار خود در جامعه را حفظ کند، تصریح کرد: در شرایطی که دشمن تلاش می کند تا چهره روحانیت را در جامعه تضعیف کند، طلاب و روحانیان وظیفه دارند در حفظ شأن و جایگاه خود بیشتر تلاش کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به شرایط خوب استان ها طی سال های اخیر در مدیریت حوزه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با استقرار مدیریت های استانی و تفویض برخی اختیارات به مدیران استانی، زمینه ای برای جلوگیری از مهاجرت بی رویه طلاب به قم جلوگیری شود.

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز مناطق روستایی و محروم به توان تبلیغی و علمی طلاب و روحانیان بیشتر نیازمند هستند، تصریح کرد: حضور طلاب و روحانیان در این مناطق می تواند ضمن کاهش بسیاری از آسیب ها، زمینه ای را برای تقویت معارف دینی در میان مردم فراهم کند.

امام جمعه ساری با اشاره تأکید مراجع و علمای بزرگ در خصوص بازگشت طلاب به شهرهای خود، خاطرنشان کرد: با توجه به این که در حال حاضر امکانات آموزشی و رفاهی  در سطح استان ها به خوبی فراهم است هجرت به قم و دیگر شهرها به منظور ادامه تحصیل کار بیهوده ای است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که هجرت طلاب به قم و دیگر نقاط شهرهای کشور به منظور ادامه تحصیل، خسارت های جبران ناپذیری را به شهرها وارد خواهد کرد، بیان داشت: باید تلاش شود تا خلأ وجود طلاب و روحانیان در سطح شهر و روستاها با بازگشت طلاب جبران شود.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم ترین وظایف طلاب و روحانیان را دفاع از انقلاب، نظام اسلامی و رهبری دانست و خاطرنشان کرد: امروز دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی هجمه های بسیاری به انقلاب و رهبری وارد می کنند که وظیفه روحانیت خنثی سازی این هجمه ها است.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با تأکید براین که روحانیت باید امید و نشاط را در جامعه زنده نگه دارد، تصریح کرد: باید با روشنگری و آگاهی دادن به مردم بستری را برای خنثی سازی توطئه دشمن فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انقلابی بودن حوزه به عنوان یکی از مهم ترین ارکان نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن با توطئه های متعدد در تلاش است این تفکر اصیل را در حوزویان کمرنگ کند به همین دلیل طلاب و روحانیان باید مراقب تحرکات جریان های انحرافی باشند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات