۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۷۶۲۲۷
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

خطبه غدیر سند حقانیت امام علی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خطبه غدیر سند حقانیت امام علی(ع) است، گفت: امام علی(ع) و اولاد ایشان صراط مستقیم هستند.
حجت الاسلام والمسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در جشن عید غدیر که در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: از مباحث بسیار مهمی که در شبهات مورد توجه است و از سوی وهابیت این شبهه وارد شده بدون اینکه یک عقبه محکم داشته باشد این است که می‌گویند پیامبراکرم(ص) از دنیا رفتند و کسی را به عنوان جانشین انتخاب نکردند.

وی افزود: آیا این مطلب را عقل سلیم می‌پذیرد به طور قطع این سخن برخلاف سیره و سنت پیامبراکرم(ص) است، برای مثال زمانی که یک مدیرعامل از محیط ادار خارج می‌شود برای خود جانشین انتخاب می‌کند پس چگونه ممکن است پیامبراکرم(ص) قبل از وفات برای خود جانشین انتخاب نکرده باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه سنت و سیره پیامبراکرم(ص) براین امر استوار است که کاری برخلاف عقل انجام ندهند، ابراز کرد: بعد از پیامبر اکرم(ص) غیر از امام علی(ع) کسی لایق رتبه و جانشینی ایشان نبودند و کسی در حد شان و منزلت حضرت نبودند که بتوانند سکان دار کشتی اسلام باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه چهل آیه در قرآن کریم در شان امام علی(ع) نازل شده است، گفت: کسی چنین جایگاه و منزلتی را ندارد که خداوند در شان او آیه نازل کند. خداوند در روز غدیر به رسول خود می‌فرماید: ای پیامبر؛ اگر این پیام را ابلاغ نکنی رسالت خود را کامل نکرده‌ای خداوند تو را از گزند دیگران حفظ می‌کند.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) نصب شده الهی است، عنوان کرد: صراط مستقیم پیامبراعظم(ص) است و پس از ایشان حضرت علی(ع) و فرزندانش هستند؛ نسل پیامبر(ص) از امام علی(ع) ادامه یافت بنابراین امام علی(ع) و اولاد ایشان صراط مستقیم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه ما باید روز غدیر را بزرگ بداریم چرا که خداوند در این روز به امیرمومنان علی(ع) برتری عطا کرد، گفت: خداوند توبه انسان را با پذیرش ولایت امام علی(ع) قبول می‌کند هر کسی ولایت ایشان را نپذیرد غضب خداوند نصیب او می‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: براساس آیات قرآن کریم احدی غیر از امام علی(ع) لایق احراز مقام امامت نبود و خطبه غدیر سند حقانیت علی(ع) است که قابل خدشه نیست. جانشینی پیامبراکرم(ع) نیز مقام و منزلت بسیار بالایی دارد و کسی می‌تواند این جایگاه را داشته باشد که یک لکه سیاه و ننگی در پرونده او وجود نداشته باشد و امام علی(ع) چنین فردی بودند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات