۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۷۶۸۸۶
مدیر همایش مبلغان میثم تمار مطرح کرد؛

کاربردهای خیمه اباعبدالله در مقابله با فتنه‌ها و جنگ‌های دشمنان

حجت الاسلام جنتی با اشاره به کاربردهای خیمه اباعبدالله در مقابله با فتنه‌ها و جنگ‌های دشمنان، پیروزی بر جاهلیت و مبارزه با طاغوت را از مهمترین کاربردهای این سنگر الهی دانست.
امیربیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد جنتی مدیر همایش مبلغان میثم تمار در همایش مبلغان میثم تمار که عصر چهارشنبه در سالن همایش‌ مؤسسه امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به چگونگی شناخت امام زمان(عج) هنگام ظهور اظهار داشت: همانطور که در روایات وارد شده است، حضرت خود را با استفاده از امام حسین(ع) معرفی می‌کنند.

معاون شبکه فارغ التحصیلان مؤسسه تبلیغی امیر بیان با اشاره به سخنان حضرت آیت الله بهجت(ره) بیان کرد: به فرموده ایشان، حضرت زمانی ظهور می‌کنند که تمام عالم، امام حسین(ع) را شناخته باشند.

وی تأکید کرد: مهمترین اشکالی که در هیأت‌های کشور وجود دارد، این است که کمترین و حداقلی ترین استفاده از هیأت‌ها و خیمه‌های عزاداری می‌شود.

حجت الاسلام جنتی ادامه داد: خیمه امام حسین(ع) که با عنایت حق‌تعالی و مجاهدت‌های خود حضرت، در برابر طاغوت زمان خود ایستاد، مبارزه کرد و توانست آن طاغوت را شکسته و از بین ببرد، بعد از شهادت ایشان نیز قابلیت و کاربردهای تبلیغی و فرهنگی بسیاری دارد.

وی با اشاره به تأثیر انقلاب در تغییر نگرش جامعه نسبت به کاربردهای خیمه عزاداری امام حسین(ع) گفت: تا قبل از انقلاب مردم برای حاجت گرفتن به خیمه‌های عزاداری مراجعه می‌کردند، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کاربرد آن تغییر کرده و به سنگر مبارزه در برابر طاغوت تبدیل شد و کاربرد اصلی خود را که ادامه حرکت اباعبدالله بود را پیدا کرد.

مدیر همایش مبلغان میثم تمار با بیان این‌که خیمه امام حسین(ع) در جریان دفاع مقدس به سنگرهای مقاومت در برابر دشمن تبدیل شد، اظهار داشت: زمانی که این خیمه‌ها برپا شدند، بعثی‌ها زمین گیر شده و ورق جنگ به نفع جمهوری اسلامی برگشت.

وی اضافه کرد: خیمه اباعبدالله(ع) در فتنه‌ها نیز کاربرد داشته و در عاشورای سال 88 جریان فتنه‌گران را رسوا کرد، یعنی بعد از 1400 سال نیز خاصیت این خیمه، خاصیت مبارزه با طاغوت، استکبار و تزویر است، چراکه این خیمه از ابتدا برای مبارزه با جاهلیت و طاغوت برپا شده است.

حجت الاسلام جنتی با اشاره به جاهلیت مدرن در جوامع امروزی جهان بیان کرد: به تعبیر رهبر انقلاب، جاهلیت امروز پیشرفت کرده و مدرن شده است، یعنی تکنولوژی که بایستی در اختیار بشر قرار گیرد تا او را به مراحل تکامل سعادت برساند، در اختیار افراد غافلی قرار گرفته است که مقام انسانیت را به پایین‌ترین درجه خود می‌کشانند.

وی با بیان این‌که خیمه‌ حضرت که در طول تاریخ همیشه مسلمانان و شیعیان را یاری کرده است، امروز نیز قابلیت حل مشکلات روز جامعه را دارد، گفت: اگر من مبلغ کاربردهای این خیمه و سنگر مقدس را ملاک قرار داده، سطح کاربرد آن را فهمیده، برای آن برنامه‌ریزی کرده و مردم را نیز به سطح آن برسانم، در این صورت خیمه حضرت در برابر جنگ اقتصادی دشمن خواهد ایستاد و مشکلات را همچون گذشته حل خواهد کرد./876/پ202/ب1

ارسال نظرات