۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۵۷۷۲۹۷
هم‌زمان با ماه محرم؛

طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان شاخص فاروج برگزار می‌شود

رییس اداره اوقاف و امور خیریه فاروج گفت: هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان شاخص این شهرستان با هدایت و مدیریت روحانیان مبلغ برگزار می‌شود.
بصیرت عاشورایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سعید علی پور صحرا، رییس اداره اوقاف و امور خیریه فاروج، امروز در نشست هماهنگی طرح بصیرت عاشورایی، اظهار کرد: هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم، پنج امامزاده در فاروج، میزبان طرح بصیرت عاشورایی هستند.

وی گفت: از مجموع 16 امامزاده در سطح این شهرستان، این طرح در پنج بقعه متبرکه و به‌صورت شاخص در امامزاده عبدالرحمن (ع) روستای خرق و امامزاده جعفر (ع) روستای سیاهدشت اجرا می‌شود.

علی پور صحرا افزود: اجرای این طرح در بقاع متبرکه همراه با مراسم عزاداری و با حضور روحانیون، مبلغان و مشاوران مذهبی صورت می‌پذیرد.

وی ابراز کرد: اجرای این طرح در راستای حضور پرشور مردم در مراسم عزاداری در سطح امامزادگان با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تلاش صورت می‌پذیرد.

علی پور صحرا در ادامه اظهار کرد: افزون بر این هم‌زمان با دهه اول ماه محرم آئین سیاه‌پوش کردن مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

وی گفت: همچنین همایش شیرخوارگان حسینی (ع) و نوجوانان حسینی (ع) با عنوان احلی من العسل، تجمع لبیک یا حسین (ع)، رهروان زینبی (س) و تجمع دسته‌های عزاداری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) از مهم‌ترین برنامه‌های دهه اول محرم است که در سطح شهرستان با حضور خیل عظیم عاشقان و عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) برگزار خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه فاروج به اجرای طرح سرکشی از مساجد و امام زادگان در راستای نظارت دقیق بر اجرای نیات موقوفات نیز اشاره کرد./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات