۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۵۷۷۳۸۲
مدرس حوزه و دانشگاه:

منبر و محراب بهترین روش تربیتی است

مدرس حوزه و دانشگاه محراب و منبر را بهترین روش تربیتی برشمرد و گفت: نباید در هیئات فقط مداحی و روضه خوانی کرد بلکه باید به شعور حسینی هم پرداخت.
محمد رضا حاتم پوری محمد رضا حاتم پوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد رضا حاتم پوری مدرس حوزه و دانشگاه شب اول محرم در مسجد صاحب الزمان(عج) روستای کریم آباد پاکدشت با بیان اینکه یاد مرگ انسان را از مشکلات دور می کند، گفت: اگر باور داشته باشیم که همه ما مسافریم؛ مسائلی که امروز درگیر آن هستیم را شاهد نبودیم.

مسافر آخرت اهل احتکار نیست

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: کسی که آماده رفتن است از مرگ هراسی ندارد و اینقدر طمع ندارد، اهل سرقت و اختلاس نیست و احتکار نمی کند.

خطیب مشهور تهران افزود: هیچ کس نمی تواند ادعا کند که فردا زنده است، گاهی در خوشحالی و گاهی در غم باید به قبرستان ها رجوع کرد.

وی از دست دادن فرصت ها را بالاترین غصه ها دانست و ابراز کرد: ما برای همه چی در این دنیا غصه می خوریم جز عمر و فرصت.

معاون ائمه جماعات مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران شهادت را شریف ترین مرگ ها خواند و تصریح کرد: باید دعا کرد تا شهید شویم وگرنه خواهیم مرد.

حجت حاتم پوری با اشاره به سیره شهدا، اظهار کرد: شهید غلامعلی جعفری نیمه های شب از خواب برمی خاست و می دوید تا خواب از سرش بپرد و بتواند راحت نماز شب بخواند.

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا زنده ماندن دین هرچند به قیمت ریخته شدن خونها بود، افزود: دین داری را باید از حسین(ع) آموخت، نه اینکه اگر اشتباهی از کسی دیده شد به پای دین نوشت.

حجت الاسلام حاتم پوری در پایان محراب و منبر را بهترین روش تربیتی برشمرد و بیان کرد: نباید در هیئات فقط مداحی و روضه خوانی کرد بلکه باید به شعور حسینی هم پرداخت، ارزش هر جلسه به حضار و مستمعین آن است./804/پ203/ب1

ارسال نظرات