۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۷۷۳۹۵
رییس تبلیغات اسلامی جاجرم تأکید کرد؛

ضرورت پرهیز هیئات مذهبی از خرافات و آسیب‌های عزاداری

رییس اداره تبلیغات اسلامی جاجرم گفت: باید هیئت‌های مذهبی از خرافات پرهیز کرده و مداحان نیز از مقتل‌ها و متن‌های قابل‌قبول و به دور از تحریف و انحراف استفاده کنند.
حجت الاسلام عباس موسوی جاجرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی جاجرمی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جاجرم، امروز در همایش مسؤولان هیئات مذهبی و شاعران و مداحان اهل بیت (ع) جاجرم که در آستانه فرارسیدن ماه محرم در مجتمع فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، به تشریح رسالت خطیر روحانیان، مداحان و هیئات مذهبی در نکوداشت شایسته ایام محرم‌الحرام پرداخت.

وی با اشاره به برخی ملزومات برای برگزاری مناسب مراسم دهه محرم، گفت: باید مداحان و شاعران با تفکر و اندیشه در اهداف و دریچه‌های مهم و اصلی قیام عاشورا، در راستای شناساندن هرچه بیشتر واقعه عاشورا به نسل جدید همت کنند.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی افزود: آزادی و آزادگی، امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز و مبارزه با استکبار و ظلم و ستم از مهم‌ترین درس‌های عاشورا است که باید مورد توجه جوانان و نوجوانان قرار گیرد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی جاجرم اضافه کرد: هیئت‌های مذهبی باید از خرافات پرهیز کرده و با روحانیان اعزامی نهایت همکاری داشته باشند و مداحان نیز از مقتل‌ها و متن‌های قابل‌قبول و به دور از تحریف و انحراف استفاده کنند.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی شهرستان در مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی مختلف با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی در سطح معابر شهری و روستایی نسبت به توزیع شربت و بسته‌های فرهنگی مناسبتی اقدام می‌کنند که امسال هم در آستانه ماه محرم هیئات شهرستان درخواست صدور مجوز لازم برای برپایی این ایستگاه‌ها را داشته‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی با اشاره به لزوم فعالیت در عرصه فرهنگ دینی و عمومی جامعه، بر ضرورت توجه بیشتر مسؤولان هیئت‌ها و برپاکنندگان ایستگاه‌های صلواتی بر فرهنگ‌سازی درست در زمینه‌های دینی و فرهنگی و توجه ویژه به حقوق شهروندی در برپایی این ایستگاه‌ها تأکید کرد.

وی افزود: برپاکنندگان ایستگاه‌های صلواتی در معابر شهری و روستایی به رعایت حقوق شهروندی و قوانین ترافیکی در سطح معابر توجه ویژه داشته باشند تا این عمل خیرخواهانه به‌خوبی و به دور از آسیب و سانحه اجرا شود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات