۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۵۷۷۴۲۹
عضو حزب‌الله مطرح کرد

روابط کشورهای حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی، جسارت لازم به ترامپ علیه فلسطین را داد

یکی از اعضای شورای اجرایی حزب‌الله اعلام کرد کشورهای حوزه خلیج فارس با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در حال شکل دادن بدترین تصاویر از تاریخ امت اسلام هستند و آمریکا در پی این اقدامات، علیه فلسطین جسور شده است.
شیخ نبیل قاووق معاون اجرایی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، «شیخ نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله اعلام کرد در پشت پرده تأخیر در تشکیل دولت لبنان اهداف سیاسی مرتبط با خارج وجود دارد و عده‌ای می‌خواهند در راستای همین اهداف خارجی، ائتلافی جدید به لبنان تحمیل کنند که در درجه اول دوره ریاست‌جمهوری «میشل عون» هدف قرار گرفته و همه اینها در حالی است که مردم لبنان منتظر راه‌حل هستند زیرا مسایل معیشتی و مالی به همه فشار وارد کرده است.

بر اساس گزارش بخش اطلاع‌رسانی «الاعلام‌الحربی» شاخه لبنان، شیخ قاووق که طی مراسمی در شهر «طیرفلسیه» در جنوب لبنان سخنرانی می‌کرد، افزود ضرر تأخیر در تشکیل دولت متوجه همه احزاب سیاسی و شهروندان است و به نفع هیچ گروهی نیست؛ حزب‌الله در پیشاهنگ تلاش‌ها برای حل مشکلات و تشکیل هر چه سریعتر دولت قرار دارد به شرط اینکه دولت وحدت ملی برا اساس معیاری واحد باشد نه براساس سیاست منفعت‌طلبی.

این عضو حزب‌الله تأکید کرد لبنان به برکت معادله همکاری میان ارتش و مقاومت به دژی مستحکم تبدیل شده است اما در زمانی که مقاومت در حال طراحی زیباترین تصاویر از کرامت و پیروزی‌های امت هستند ، عده‌ای با کم‌کاری در قبال مسأله فلسطین و عادی‌سازی روابط با «اسرائیل» در حال شکل دادن بدترین تصاویر از تاریخ امت اسلام هستند.

شیخ قاووق ادامه داد حجم تبادل تجاری میان رژیم صهیونیستی و کشورهای حاشیه خلیج فارس از آغاز سال جاری تا کنون به بیش از دو میلیارد دلار رسیده و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر «اسرائیل» به همین خاطر می‌گوید در خواب هم نمی‌دیده که سطح عادی‌سازی روابط سیاسی، امنیتی و اقتصادی با کشورهای حوزه خلیج فارس به این حد برسد.

وی تأکید کرد حجم عادی سازی روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس باعث شده دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا جرأت انتقال سفارت این کشور به قدس، خط زدن مسأله فلسطین از جدول مذاکرات و توقف کمک مالی به آنروا (آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی) را پیدا کند.

شیخ قاووق در ادامه گفت امت اسلام امروز در برابر مصیبت (نکبة) جدید و خطر آوارگی دوباره ملت فلسطین قرار دارد و هنوز درباره زمان بازگشت آوارگان فلسطینی از لبنان، سوریه و اردن به سرزمینشان صحبت نشده که نتانیاهو از ضرورت خروج هزاران فلسطینی در اراضی اشغالی صحبت می‌کند.

آمریکا در 14 می سال جاری (2018) سفارت خود را به قدس منتقل کرد و هفته گذشته کمک‌های این کشور به آنروا لغو شد./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات