۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۷۷۸۱۱
امام جمعه موقت كاشان:

جهنم تجسم هواي نفس است

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اينكه اميرمومنان(ع) مي فرمايد، صداقت و يقين ملاك دين است، گفت: آنچه دين را نابود مي كند هواي نفس است و جهنم تجسم هواي نفس است؛ هرچه بيشتر مطيع هواي نفس باشيم بيشتر سقوط خواهيم كرد.
حجت الاسلام اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار صبح امروز در مراسم زيارت عاشورا هيات رزمندگان اسلام كاشان كه در مجموعه فرهنگي ورزشي شهدا بسيج اين شهرستان برگزار شد به آثار و دستاوردهاي دين اشاره كرد و گفت: دين به انسان بينش مي دهد و تفكرات و گرايشات فكري او را در مسير صحيح قرار مي دهد.

وي با اشاره به اينكه دين ضمن پاسخگويي به همه سؤالات، براي انجام كارها و عمل به دستورات اسلام راه و روش آن را آموزش مي دهد، افزود: برخي از دستورات اسلامي كليدي و زير بنايي است و حكم ستون دين را دارد كه اگر اين ستون نباشد چيزي از دين باقي نخواهد ماند.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، براي هرچيزي يك اساس و پايه اي است و پايه و اساس اسلام محبت اهل بيت(ع) است كه اگر محبت اهل بيت(ع) از اسلام گرفته شود اثري از اسلام باقي نخواهد ماند و انسان راه گم خواهد كرد و به بيراهه خواهد رفت.

وي ادامه داد: خداوند براي اينكه انسان گمراه نشود دست او را در دست اهل بيت(ع) قرار داده است چرا كه اصل و بناي اسلام بر اساس محبت به اهل بيت(ع) است.

به گفته وي، بناي نهضت توحيدي امام خميني(ره) نيز براساس ولايت فقيه است كه اگر ولايت فقيه از نهضت امام خميني(ره) گرفته شود اثري از انقلاب اسلامي باقي نخواهد ماند.

امام جمعه موقت كاشان گفت: انسان آمده است تا زندگي كند نه اينكه زنده باشد در حاليكه امروز بشر فقط زنده است و جنگ و ظلم و ستم و خونريزي و فساد، آرامش را از انسان گرفته است و اين درحالي است كه زندگي به معناي امنيت و آرامش، محبت و همكاري و حسن ظن و فداكاري است.

حجت الاسلام اسلامي تبار داشتن زندگي ايده ال را در گرو داشتن مؤلفه هاي امنيت و آرامش، محبت و همكاري و حسن ظن و فداكاري دانست و اظهار داشت: انصاف سيد اعمال و پايه و اساس زندگي ايده آل است.

به گفته وي، اگر انسان هرآنچه را كه براي خود مي خواهد براي ديگران هم بخواهد و آنچه را براي خود نمي خواهد براي ديگران هم نخواهد، اين انسان با انصاف است.

امام جمعه موقت كاشان در ادامه با اشاره به تأكيد اسلام به نهضت خدمات رساني به برادران ديني، گفت: روايات متعددي در زمينه خدمت به برادران ديني است به طوريكه حضرت مي فرمايد اصل دين كمك به برادر ديني است.

به گفته وي، خداوند به انسان غضب و شهوت و مركب داده است تا آن را كنترل و از آن استفاده كند، از اين رو اميرمومنان(ع) مي فرمايد، هواي نفس مانند مركب چموشي است كه بايد آن را كنترل و رام  كرد تا از آن استفاده شود.

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اينكه اميرمومنان(ع) مي فرمايد، صداقت و يقين ملاك دين است، گفت: آنچه دين را نابود مي كند هواي نفس است و جهنم تجسم هواي نفس است، هرچه بيشتر مطيع هواي نفس باشيم بيشتر سقوط خواهيم كرد./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات