۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۵۷۷۹۰۳
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

انسان خدا باور از مشکلات هراسی ندارد

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سختی‌های زندگی گاهی انسان را از بندگی‌های دنیوی رها می‌کند، گفت: انسان خدا باور از مشکلات هراسی ندارد.
حجت الاسلام مسعود عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، عصر امروز در هیات رایةالعباس، گفت: خداباوری انسان را در برابر مشکلات و سختی‌ها صبور و شکیبا می‌کند.

وی افزود: خداوند همه کمالاتی را که انسان در این عالم به آن نیاز دارد نه به صورت مستقیم بلکه به وسیله اسباب و وسیله‌های معین شده به او عطا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی اظهار داشت: انسان نباید نگاهش در اسباب متوقف شود، نگاه مشرکان به اسباب این گونه است که آنان واسطه‌ها را رازق و نعمت دهنده خود می‌بینند و واسطه‌ها را مامور خداوند نمی‌دانند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: گاهی خداوند انسان‌ها را به سختی و بیماری مبتلا می‌کند تا آنان بفهمند پشت این اسباب حقیقتی وجود دارد و آن حقیقت خداوند متعال است.

وی ابراز داشت: سختی‌های زندگی گاهی انسان را از بندگی‌های دنیوی رها می‌کند و موجب می‌شود بندگی خداوند را به جای آورد. امتحانات سخت الهی به ندرت اتفاق می افتد که انسان به بن بست برسد اما اگر کسی در این شرایط قرار گرفت و بندگی خدا را به جای آورد به طور قطع خداوند درب کمالات را به روی او باز می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی اظهار داشت: اگر کسی بندگی خداوند را به جای آورد و از خط قرمز‌ها عبور نکند و به حرام مرتکب نشود خداوند از راه‌هایی که تصورش را نمی‌کند نیاز او را رفع کرده و رزق بی حساب به او عطا می‌کند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: کسانی راه معامله با خداوند را بلد هستند که خداوند را باور دارند. خداوند می‌فرماید: شما به یاد من باشید تا من شما را یاری کنم. خداوند هرگز بندگان خود را رها نمی‌کند.

وی اظهار داشت: اگر کسی خدا را باور داشته باشد در دشواری‌ها به غیر خدا تکیه نمی‌کند و از خداوند ناامید نمی‌شود. زمانی که جناب ابوذر را از مدینه تبعید می‌کردند ایشان خطاب به امیرمومنان علی(ع) بیان داشت: یا امیر؛ اگر مرا جایی بفرستند که در آسمانش ابری برای بارش نباشد و زمین آن از مس باشد که گیاهی در آن رشد نکند من نگران نیستم و یقین دارم خداوند روزی مرا خواهد فرستاد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بیان داشت: متاسفانه امروز برخی افراد در مواجهه با مشکلات انقلاب را به دوران طاغوت ترجیح می‌دهند همان دورانی که زنان‌شان در خیابان و در انظار عمومی اهل فساد بودند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات