۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۵۷۷۹۴۹

تدابیر ویژه دولت پاکستان برای ماه محرم؛ سخنرانی علمای افراطی ممنوع شد

دولت پاکستان برای تأمین امنیت در ماه محرم ورود ۲۳ عالم افراطی به شهرهای بزرگ پاکستان از جمله اسلام‌آباد و راولپندی را ممنوع اعلام کرد.
عزاداری محرم در پاکستان

به گزارش خبرگزاری رسا، دولت پاکستان برای تأمین امنیت در ماه محرم ورود 23 عالم افراطی به شهرهای بزرگ پاکستان از جمله اسلام‌آباد و راولپندی را ممنوع اعلام کرد این در حالی است که 9 نفر از این افراد حق سخنرانی نخواهند داشت.

سازمان مبارزه با تروریسم در ایام محرم 33 نفر از علمای افراطی را زیر نظر خواهد داشت که از بین آن‌ها 2 نفر مقیم عربستان هستند.

علمای افراطی موظف هستند که قبل از ترک محل سکونت خود از پلیس اجازه رسمی دریافت کنند و بعد از بازگشت از سفر نیز باید ورود خود را به نزدیک‌ترین کلانتری اطلاع دهند.

برای این دسته از علما تمام دیدارها و شرکت در تمام برنامه‌های مذهبی باید با هماهنگی پلیس و نیروهای امنیتی باشد.

اقدام برای جلوگیری از سخنرانی برخی علمای افراطی بعد از ارائه گزارش سرویس امنیت پاکستان برای تأمین امنیت ایالت پنجاب در ایام محرم صورت گرفت.

علمایی که سخنرانی آن‌ها در ایام محرم ممنوع شده است عبارتند از «مولانا عمر فاروق»، «مولانا ضیا الاسلام»، «مفتی تنویر عالم فاروقی» امام جماعت مسجد جامع شهرستان «صادق آباد» از توابع ایالت پنجاب، «قاری خالد محمود» سخنران مسجد بازار مری نزدیک اسلام‌آباد، «قاری راشد محمود عباسی» امام جماعت مسجد خلفا راشدین مری، «مظهر علی کاظمی» مسؤول حسینیه شیعیان در مری،«رضوان الحسین» مسؤول حسینیه شیعیان در بازار مری، «علامه میرزا حسن عسکری»، «مولانا مسعود الرحمن عثمانی» رهبر گروه ممنوع الفعالیت ملت اسلامی و ساکن اسلام‌آباد، «مولانا معاویه اعظم»، «مولانا احمد شعیب خان»، «مولانا محمد نواز بلوچ»، «حافظ صدیق»،«الیاس گهمن»، «عبد الخلیق رحمانی»

و در ادامه شخصیت‌های معروف مانند «اورنگزیب فاروقی» رهبر گروه تندرو و ضد شیعه اهل سنت و الجماعت سپاه صحابه سابق، «خادم حسین رضوی» رهبر گروه لبیک یا رسول الله که در گذشته پایتخت را محاصره کردند.

پلیس پاکستان اعلام کرد، در ایام محرم از ورود علمای افراطی به شهرهای بزرگ به ویژه اسلام‌آباد و راولپندی جلوگیری می‌کند./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات