۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۷۸۱۱۵
استاد سطوح عالی حوزه علمیه نجف:

نهضت سید الشهدا موجب نجات مردم از گمراهی و جهالت است

یکی از استادان سطوح عالی حوزه علمیه نجف اشرف بیان کرد: در برخی از زیارتنامه ها علت نهضت سید الشهدا (علیه السلام) را نجات مردم از گمراهی و جهالت بیان شده است.
حجت الاسلام سید حسین طباطبایی استاد درس خارج حوزه علمیه نجف اشرف

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین طباطبایی استاد درس خارج حوزه علمیه نجف اشرف طی سخنانی در جمع عزاداران اباعبدالله الحسین (علیه السلام) مسجد ائمه البقیع واقع در منطقه جمیلة بغداد گفت: امامت یکی از برجسته ترین نشانه های دین است که منجر به حفظ آن با برهان و دلیل می شود.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف نهضت امام حسین (علیه السلام) دفاع از دین مبین اسلام در دوران خلافت یزید است که مورد انحراف اشکار قرار گرفته بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه نجف اشرف بیان کرد: مهمترین منبع برای کسبت شناخت مومنین نسبت به ائمه اطهار (علیهم السلام) زیارت های نقل شده از سوی معصومین (علیهم السلام) است که در این زیارتنامه ها شیوه بیان عقیده نسبت به اولیای الهی (صلوات الله علیهم اجمعین) بیان شده و همچنین در برخی از زیارتنامه ها شاهد علت نهضت سید الشهدا (علیه السلام) که نجات مردم از گمراهی و جهالت است، هستیم.

حجت الاسلام سید حسین طباطبایی در مسجد و حسینیه ائمه سامراء واقع در منطقه الصدر بغداد در حضور جوانان و حجت الاسلام شیخ عباس الدراجی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در پاسخ به سوالی که چه کسی نماد اسلام است، خاطرنشان ساخت: در این زمینه ادعا و اتهام های ظالمانه و بی رحمانه بسیاری به اسلام و مسلمانان نسبت می دهند.

وی در جمع جوانان هیأت امام کاظم (علیه السلام) و در حضور حجت السلام سید کریم الصافی از خطبای عرب، موضوع سخنان خود را «جنگ و صلح در اسلام» قرار داد.

همچنین جمعی از پیروان سایر مذاهب اسلامی و اهل تسنن در مجالس ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) که در حسینه و مساجد مختلف بغداد برگزار می شود، حضور می یابند و همراه با شیعیان بر مصائب اهل بیت (علیهم السلام) اشک ماتم می ریزند.

گفتنی است که حجت الاسلام سید حسین طباطبایی هر ساله با فرا رسیدن ماه محرم با حضور در یکی از استان های عراق از تکیه، حسینه و مساجد مختلف بازدید می کند و به ایراد سخنرانی می پردازد./۹۹۴/ب۹۰۱

ارسال نظرات