۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۵۷۸۲۰۶

اقامه عزای امام حسین در فنلاند

مجلس عزای امام حسین(ع) و یاران با وفای آن حضرت، با حضور حجت السلام کشمیری در فنلاند برگزار شد.
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا مجلس عزای امام حسین(ع) و یاران با وفای آن حضرت را در حسینیه اصحاب الکساء واقع در شهر هلسینکی پایتخت فنلاند برگزار کرد.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا طی سخنانی در این مراسم به بیان فضائل و رشادت های حضرت عباس (علیه السلام) پرداخت و گفت: حضرت عباس (علیه السلام) دارای مقام و جایگاه رفیعی است که شهدا و صالحان در روز قیامت به آن غبطه می خورند.

وی افزود: حضرت امام زین العابدین (علیه السلام) در رابطه با حضرت عباس (علیه السلام) می فرماید: «رَحِمَ‏ اللَّهُ‏ الْعَبَّاسَ‏ فَلَقَدْ آثَرَ وَ أَبْلَى وَ فَدَى أَخَاهُ بِنَفْسِهِ حَتَّى قُطِعَتْ يَدَاهُ فَأَبْدَلَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ‏ بِهِمَا جَنَاحَيْنِ يَطِيرُ بِهِمَا مَعَ الْمَلَائِكَةِ فِي الْجَنَّةِ كَمَا جَعَلَ لِجَعْفَرِ بْنِ أَبِي طَالِبٍ وَ إِنَّ لِلْعَبَّاسِ عِنْدَ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى مَنْزِلَةً يَغْبِطُهُ بِهَا جَمِيعُ الشُّهَدَاءِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ.» (خدا حضرت عباس را رحمت كند! حقا كه امام حسين را بر خويشتن مقدم داشت و جان خود را فداى آن حضرت کرد تا اينكه دستهاى مباركش قطع شد. خداى مهربان در عوض دستهاى عباس‏ عليه السّلام دو بال‏ به وى عطا كرد تا بوسيله آنها در بهشت با ملائكه پرواز کند. كما اينكه اين نعمت را نيز به جعفر بن ابى طالب عطا كرد.)

حجت الاسلام کشمیری تصریح کرد: امام صادق (علیه السلام) نیز می فرماید: «كانَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِىٍّ نافِذَ البَصيرَةِ، صٌلبَ الإِيمانِ، جاهَدَ مَعَ أبى عَبدِ اللّه ِ وأبلي بَلاءً حَسَناً، ومَضي شَهيداً» (عمويمان عبّاس بن على عليه السلام ، تيزبين بود و ايمانى استوار داشت . همراه ابا عبد اللّه عليه السلام جنگيد و آزمونى نيكو داد و به شهادت رسيد.)

وی ادامه داد: با مشاهده احادیث و فضائلی که در رابطه با حضرت عباس (علیه السلام) وارد شده است، علت برتری ایشان را نسبت به سایر یاران سید الشهدا (علیه السلام) در میابیم.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا بیان کرد: حضرت عباس (علیه السلام) از امام زمانش حضرت حسین (علیه السلام) دفاع می کرد و به فکر منافع شخصی و خانوادگی خود نبود./994/ب۹۰۱

 

ارسال نظرات