۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۵۷۹۹۸۱
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

حادثه اهواز بیانگر ناامیدی و دست و پا زدن‌های آخر دشمن است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حادثه تروریستی اهواز ادامه طرح تکراری ترورهای سال ۶۷ است، گفت: اجرای طرح‌های تکراری مانند جنگ اقتصادی و ترور نشانه ناامیدی و دست و پازدن‌های آخر دشمن است.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در دانشگاه هنر، گفت: افکار و عقایدی که باطل محض باشند وجود ندارد و در بین مکاتب باطل سخنان حق یافت می‌شود که شبیه مکتب اسلام هستند.

وی افزود: برای مثال در نظام سرمایه داری انسان تشویق به کسب سود و درآمد می‌شود در دین مبین اسلام نیز مسلمانان افزون بر دینداری به کسب روزی حلال و مال و ثروت توصیه می‌شوند؛ دین را باید با همه اجزا در نظر گرفت نه اینکه بخشی را قوی و بخش دیگر را رها کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه فرهنگ مقاومت اقتضا می‌کند انسان از نظر اقتصادی قوی باشد، ابراز کرد: ارتباط مومنان با یکدیگر از عوامل قوت و قدرت یافتن مسلمانان است؛ هنگام ظهور مسلمانان برای آنکه حق برادری را رعایت کنند مرز مالکیت‌ را در بین خودشان کنار می‌گذارند.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی مبنی بر اینکه اصل قدرت مومن در قلب اوست، اظهار داشت: همچنین روایت شده قوت مومن از نیت اوست؛ قوت قلب آثار بسیار برجسته‌ای در زندگی انسان دارد و این قوت قلب در مجاهدت با نفس به دست می‌آید.

وی ادامه داد: در مبارزه با نفس انسان ابرقدرت می‌شود برهمین اساس قوی‌ترین فرد کسی است که بر نفس خودش سلطه بیشتری داشته باشد؛ یکی از مصداق‌های قدرتمند شدن انفاق مال در راه رضای خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مخالفت با هوای نفس را نخ تسبیح دین دانست و عنوان کرد: اصل دین مخالفت با هوای نفس است که نتیجه آن قوت و قدرت یافتن است؛ بنابراین علم اخلاق باید ما را به قدرت و قوت برساند در غیر این صورت آن علم اخلاق تحریف شده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: داشتن صفات نیکو بسیار ارزشمند است در صورتی که انسان آن صفات را در مبارزه با نفس کسب کرده باشد.

وی با بیان اینکه بدحجابی یک طرح صهیونیستی است، گفت: با تقویت روح می‌توان فرهنگ دین و مقاومت را در جامعه نهادینه کرد زمانی که افراد یک جامعه اهل مبارزه با هوای نفس باشند هرگز زیر سلطه خواسته‌های نامعقول طاغوت مانند بدحجابی نمی‌روند که برده هوای نفس طاغوت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: دشمنان از طرق مختلف مانند ترویج فساد، جنگ اقتصادی و ترور می‌خواهند به فرهنگ و انقلاب ما ضربه بزنند و این دست و پا زدن‌های آخر آنان است چرا که در جنگ اقتصادی امکان موفقیت برای دشمن زیاد نیست و این جنگ یک ریسک بزرگ برای او به شمار می‌رود همچنین حرکت تروریستی که در اهواز انجام شد همان طرح 30 سال پیش است که 17 هزار ترور انجام دادند و همه اینها طرح‌های تکراری و نشان از ناامیدی دشمن دارد.

استاد حوزه علمیه در ادامه اظهار داشت: اگر فرهنگ مقاومت تقویت شود دیگر کسی به اشتباه به گروه‌های تکفیری مانند داعش ملحق نمی‌شود. انسان‌های هوا پرست منطقی رفتار نمی‌کنند و با لجبازی و اصرار به سمت هواپرستی می‌روند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات