۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۸۰۳۱۹
حجت الاسلام والمسلمين صادقي:

انقلابي بودن و دفاع از اسلام و انقلاب هزينه دارد

نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دينداري و انقلابي بودن و دفاع از اسلام و انقلاب هزينه و مشكلات دارد و بايد مراقب بود در مشكلات دين آسيب نبينيم.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالله حاج صادقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمين عبدالله حاج صادقي جمعه شب در عزاداري هيات رزمندگان اسلام كاشان كه در سالن شهداي بسيج اين شهرستان برگزار شد، گفت: عاشورا يك حادثه نبود كه در قسمتي از زمان اتفاق افتاده باشد.

وي با اشاره به اينكه مجلس امام حسين آموزش دهنده با امام حسين(ع) بودن و كنار امام حسين(ع) است چرا كه چون امام حسين(ع) براي همه زمان ها و مكان ها است، افزود: امام حسين(ع) كساني كه در دينداري صادق و حسيني هستند و در كاروان امام حسين(ع) هستند و كساني را كه در مقابل جبهه امام حسين(ع) هستند را معرفي كرده است.

حجت الاسلام والمسلمين حاج صادقي ادامه داد: زيارت عاشورا منشور تولي و تبري است كه با امام حسين(ع) بودن را در آن بارها تمرين مي كنيم و در آخرين جمله زيارت عاشورا با امام حسين(ع) بودن را از خدا مي خواهيم.

نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اينكه همه كساني كه در جبهه امام حسين(ع) هستند در برابر خدا تعبد دارند، گفت: تجلي عبوديت و بندگي و فرمانبري و تسليم در برابر خدا نخستين ويژگي جبهه امام حسين(ع) درمقايسه با جبهه مقابل امام حسين(ع) است.

به گفته وي، دينداري و انقلابي بودن و دفاع از اسلام و انقلاب هزينه و مشكلات دارد و بايد مراقب بود در مشكلات دين آسيب نبينيم.

حجت الاسلام والمسلمين حاج صادقي عاشورا را تجلي تسليم خدا بودن و عبوديت خدا بودن دانست و اظهار داشت: هركس بخواهد در جبهه امام حسين(ع) باشد بايد بندگي را تنها منحصر به خدا بداند و از همه بندگي ها آزاد باشد.

وي افزود: يكي از شاخصه هاي جبهه مقابل امام حسين(ع) اين است كه دنيا پرست هستند اما خدا پرست نيستند و اينها تا زماني در جبهه امام حسين(ع) هستند كه هزينه برايشان نداشته باشد.

نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به اينكه اسلام با داشتن ثروت و پول مخالف نيست، افزود: شهيد مطهري مي فرمايد، ثروت نوكر خوبي است اما ارباب بدي است، ثروت اگر در دستان و فرمانبر و اسير شما بود و شما براي هزينه آن تصميم بگيريد خيلي خوب است، اما اگر انسان بنده دينار و دلار و اسير ثروت شود نابود خواهد شد.

وي افزود: هيچكس در زهد به پاي اميرمومنان(ع) نمي رسد و زهد اميرمومنان(ع) در توليد نيست در مصرف شخصي است، اما در توليد ثروت و آباد كردن سرآمد انسانهاي زمان خودش است.

حجت الاسلام والمسلمين حاج صادقي ادامه داد: هيچ مقام و درجه و رتبه اي بالاتر از مقام عبوديت نيست حتي از نبوت و ولايت هم بالاتر است و زماني كه انسان عبد مي شود رسول و ولي خدا مي شود و به معراج مي رود.   

وي با بيان اينكه در جلسات امام حسين(ع) بايد براي كسب عبوديت تلاش كرد و در برابر خدا فرمانبر مطلق بود، گفت: با امام حسين(ع) بودن را بايد ثابت كرد و شهدا اثبات كردند لياقت با امام حسين(ع) بودن را داشتند و ثابت كردند.

نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تولي و تبري به عنوان دومين شاخصه جبهه امام حسين(ع) نام برد و عنوان كرد: در جبهه امام حسين(ع) روحيه ظلم ستيزي و ظالم ستيزي و نه گفتن به استكبار و ظالم و فرمانبري از ولي خدا حاك است.

حجت الاسلام والمسلمين حاج صادقي افزود: كسي كه در جبهه امام حسين(ع) است خود را بي طرف نمي داند و بايد اهل تبري و اهل تولي باشد.

وی گفت: ذكر شعار مردمي ضد استكبار است و اين شعار تنها يك شعار صرف سياسي نيست بلكه ذكرالله است و تبت يدا ابي لهب است.

به گفته وي تا انقلاب اسلامي و فرهنگ حسيني هست دشمن هم  هست، تا دشمن هست مبارزه هست، تا دشمن هست كربلا هم هست و تا دشمن هست بايد براي شهادت آماده بود و تبري به معناي تكيه به دشمن نكردن است./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات