۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۵
کد خبر: ۵۸۰۷۸۷
حجت‌الاسلام ارزانی:

نورافشانی خدا در جریان اربعین موهبتی بزرگ است

رییس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: خداوند نوری را به واسطه امام حسین(ع) در جریان اربعین حسینی ایجاد کرده و آن در حال نورافشانی است. ما باید با حضور در اربعین و فعالیت در این عرصه سعی کنیم از این موهبت الهی بیشترین بهره‌ها را ببریم.
ارزانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در دومین نشست کارگروه مردمی اربعین کانو‌نهای فرهنگی  هنری مساجد با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از مساجد به عنوان سنگر یاد کرده‌اند، گفت: بی‌تردید اگر تمام فعالیت‌ها با مسجد گره بخورد، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی به تدریج از بین خواهد رفت. در جریان انقلاب اسلامی ایران نیز مساجد بالاترین نقش‌ها را داشته‌اند.

وی درباره علت ورود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به ماجرای راهپیمایی اربعین اظهار کرد: دشمن به صورت‌های مختلف درصدد اختلاف‌افکنی و جدایی میان دو ملت ایران و عراق است. اگر شخصی مرتکب خطایی می‌شود نباید آن را به تمام ملت تعمیم داد تا زمینه‌ای بر هم زدن رابطه میان دو ملت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی با اشاره به شعار راهپیمایی اربعین امسال «الحسین یجمعنا» و با بیان اینکه امام حسین(ع) عنصر وحدت‌آفرین هستند، گفت: موکب‌هایی که قرار  است از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی و شهرهای مرزی مستقر شود همگی در راستای مسأله وحدت است و می‌تواند الگویی برای سایر موکب‌ها باشد.

وی افزود: نگاه رهبر معظم انقلاب در این زمینه نگاهی تقریبی بوده است. اینک اگر بخواهیم به دنبال کلمه طیبه‌ای که پیوند دهنده انسانها با یکدیگر باشد باید از محور امام حسین(ع) ورود پیدا کنیم.

رئیس ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد تأکید کرد: در کشورهای مختلف سوگواره‌ها و برنامه‌های متعددی درباره امام حسین(ع) برگزار می‌شود اما هیچ گردهمایی و مراسمی را نمی‌توان با راهپیمایی اربعین حسینی آن هم با این شور و شوق مقایسه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی یادآور شد: در سال‌های اخیر بیش از 20 میلیون نفر در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کرده‌اند این در حالی است که ظرفیت کشور عراق توان دربرگیری این حجم از جمعیت را ندارد که این بیانگر معجزه الهی است.

به گفته وی خداوند نوری را به واسطه امام حسین(ع) در جریان اربعین حسینی ایجاد کرده است و آن در حال نورافشانی است. ما باید با حضور در اربعین و فعالیت در این عرصه سعی کنیم از این موهبت الهی بیشترین بهره‌ها را ببریم./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: تسنیم

ارسال نظرات