۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۸۱۹۲۹
نماینده آیت الله سیستانی در اروپا:

سازمان های حقوق بشر باید به رساله حقوق امام سجاد تمسک جویند

نماینده حضرت آیت الله سیستانی فعالیت های سازمان های حقوق بشر را بی اثر دانست و خواستار تمسک به رساله حقوق امام سجاد (ع) شد.
حجت الاسلام سیدمرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا

 

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا طی سخنانی در مرکز محمدی پاریس بیان کرد: یکی از مهمترین اسنادی که مکتب اهل بیت (علیهم السلام) برای ما به جای گذاشته اند، رساله حقوق امام زین العابدین (علیه السلام) است.

وی افزود: رساله حقوق امام زین العابدین (علیه السلام) صدها سال پیش از تاسیس موسسات و سازمان های حقوق بشر در جهان نوشته شده است، امام سجاد (علیه السلام) در 50 بند ابتدایی این رساله به حقوق مردم و بند آخر به حقوق بردگان اشاره کرده است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا تصریح کرد: امام زین العابدین (علیه السلام) در این رساله از حقوق مظلومین و شکنجه شدگان در زندان ها نیز دفاع کرده است. رساله حقوقی امام اصل و اساس دفاع از محرومان جهان است.

وی ادامه داد: باوجود احترام بسیاری که برای موسسات و مراکز حقوق بشر قائلیم، متاسفانه شاهد اثرگذاری بسیار اندک آن ها هستیم به گونه ای که روز به روز شاهد افزایش ظلم و ستم در جهانیم.

حجت الاسلام کشمیری تاکید کرد که موسسات و سازمان های حقوق بشر باید به آن مسیری که امام زین العابدین (علیه السلام) برای ما ترسیم کرده است، بازگردند و تمسک جویند تا در دفاع از حقوق بشر به موفقیت های دست پیدا کنند. رساله حقوق امام سجاد (علیه السلام) به زبان های مختلف در جهان ترجمه شده است که جهانیان بتوانند از آن بهره ببرند.

وی ادامه داد: بنی امیه می پنداشت که می تواند صدای نهضت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) را خاموش کند، اما امام سجاد (علیه السلام) چنین اجازه ای به آنان نداد و در مناسبت های مختلف واقعه کربلا را برای مردم یادآوری و نقل می کرد.

حجت السلام کشمیری خاطرنشان کرد: تربیت نیروهای علمی صالح برای جهت هدایت امت اسلامی در نقاط مختلف جهان اسلام یکی دیگر از فعالیت های امام زین العابدین (علیه السلام) در دوران حیاتش بود./994/ب901/ف

ارسال نظرات