۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۸۲۱۹۷
امام جمعه موقت شیروان:

برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس سبب رفع شبهات نسل جدید می‌شود

امام جمعه موقت شیروان گفت: برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس و دانشگاه‌ها با حضور اساتید حوزه علمیه سبب رفع شبهات نسل امروز می‌شود.
حجت الاسلام محمود عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمود عزیزی، امام جمعه موقت شیروان، در جمع مسؤولان فرهنگی و مذهبی شهرستان، با اشاره به برگزاری 20 گفتمان دینی در مدارس شیروان در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: باید در این گفتمان‌های دینی ارتقای فرهنگی، دینی و علمی دانش آموزان هدف اصلی باشد.

وی که رییس تبلیغات اسلامی شیروان هم هست، با اشاره به اینکه دانش آموزان پایه ششم تا دوازدهم متوسطه و با اولویت پایه‌های تحصیلی پایانی مخاطبان این طرح هستند، تصریح کرد: سلسله گفتمان‌های دینی تبلیغات اسلامی با موضوعاتی مانند حجاب و عفاف، شعار سال، فضای مجازی، اقتصاد مقاومتی، آسیب‌های اجتماعی، دین وزندگی، سبک زندگی اسلامی، مهدویت و... برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عزیزی پاسخگویی به مسائل شرعی را نیز یکی دیگر از بخش‌های گفتمان‌های دینی دانست و افزود: گفتمان‌های دینی همچنین به‌صورت پرسش و پاسخ برگزار می‌شوند تا بتوانیم شاهد مشارکت نوجوانان نیز در مباحث باشیم.

وی برگزاری گفتمان دینی را یکی از موقعیت‌های مناسب برای شنیدن سؤالات و دغدغه‌های نسل امروزی عنوان کرد و افزود: ایجاد فضای مناسب و امن برای طرح پرسش‌های مخاطبان، تعمیق مبانی نظری، اعتقادی و ارزشی مخاطبان به‌واسطه زدودن زنگار شبهات به روش چهره به چهره از دیگر اهداف مهم برگزاری گفتمان‌های دینی است.

حجت‌الاسلام عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود از اقامه نماز جماعت در مدارس و مراکز آموزشی این شهرستان خبر داد و گفت: به همت نمایندگی فرهنگی تبلیغی شیروان و همکاری اداره آموزش‌وپرورش، در سال جاری نماز جماعت ظهر و عصر به امامت روحانیون این شهرستان در اکثر مدارس راهنمایی، دبیرستان‌ها، دانشگاه و مراکز آموزشی شهر و روستاهای شهرستان شیروان اقامه می‌شود.

امام جمعه شیروان در پایان خاطرنشان کرد: نماز معراج مؤمن است؛ ازاین‌رو فریضه اقامه نماز جماعت باید در اولویت همه کارها قرار بگیرد./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات